Logo Państwowa Inspekcja Ochrony Roślin i Nasiennictwa Państwowa Inspekcja Ochrony Roślin i Nasiennictwa

ZAWARTOŚĆ

  1. Sposób i tryb załatwiania spraw (więcej)
  2. Elektroniczna skrzynka podawcza (więcej)
  3. Instrukcje - Dział Nadzoru Nasiennego (więcej)
  4. Instrukcje - Dział Ochrony Roślin i Techniki (więcej)
  5. Instrukcje - Dział Nadzoru Fitosanitarnego (więcej)
  6. Opłaty skarbowe (więcej)

Sposób i tryb załatwiania spraw

W Wojewódzkim Inspektoracie sprawy załatwiane są na wniosek. Do wniosku należy dołączyć wymagane dokumenty. Szczegółowych informacji na temat wniosków, wymaganych dokumentów i załączników udzielają pracownicy właściwego działu, który prowadzi daną sprawę lub pracownicy delegatury albo oddziału.

W przypadku dostarczenia oryginałów, zwraca się je po sporządzeniu niezbędnej, potwierdzonej kopii, na której pracownik Inspektoratu umieszcza klauzulę „za zgodność z oryginałem”, datę i podpis z podaniem nazwiska i stanowiska służbowego.

Wniosek o załatwienie sprawy składa się w biurze podawczym lub delegaturze/oddziale Wojewódzkiego Inspektoratu. Po zadekretowaniu wniosek przekazywany jest do właściwego działu merytorycznego lub pracownika zajmującego się danym zagadnieniem.

Elektroniczna skrzynka podawcza

Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do WIORiN w Poznaniu:


1. Wypełnienie wniosku na platformie elektronicznej ePUAP (wniosek), podpisanie go podpisem cyfrowym potwierdzonym ważnym, kwalifikowanym certyfikatem lub profilem zaufanym i wysłanie. Po wysłaniu system ePUAP automatycznie wygeneruje Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia.
Uwaga: W celu złożenia wniosku do WIORiN w Poznaniu konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP.
 
2. Dostarczenie dokumentu podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu poprzez pocztę elektroniczną na adres: wi-poznan@piorin.gov.pl. Jednocześnie informujemy, że wysłanie tą drogą dokumentów nie zapewnia uzyskania urzędowego poświadczenia odbioru.
 
3. Dostarczenie dokumentów w godzinach pracy Urzędu do biura podawczego znajdującego się w holu budynku WIORiN przy ul. Grunwaldzkiej 250B w Poznaniu na następujących nośnikach danych:  a/ pamięć masowa USB 1.1 lub 2.0;    b/  Płyta CD-RW. Wymienione nośniki muszą mieć możliwość zapisu Urzędowego Poświadczenia Odbioru.


4. Na stronie cyfrowego urzędu WIORiN w Poznaniu (https://cu-wiorinpoznan.madkom.pl/) znajdują  się elektroniczne formularze które po wypełnieniu i podpisaniu kwalifikowanym podpisem elektronicznym mogą zostać przesłane do Systemu Obiegu Dokumentów WIORiN w Poznaniu, który wygeneruje Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia.


Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczonych do WIORiN w Poznaniu:
Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes. Akceptowalne formaty załączników to: DOC, RTF, XLS, CSV, TXT, GIF, TIF, BMP, JPG, PDF, ZIP. Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 3MB. Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.

 

Instrukcje Działu Nadzoru Nasiennego

  1. Wpis do ewidencji podmiotów (przedsiębiorców, dostawców i rolników) prowadzących obrót materiałem siewnym  
  2. Aktualizacja danych podmiotów wpisanych do ewidencji (przejdź
  3. Zaprzestanie prowadzenia działalności (przejdź
  4. Zgłaszanie materiału siewnego do oceny polowej (przejdź)
  5. Zgłaszanie materiału szkółkarskiego do oceny polowej (przejdź
  6. Udzielanie akredytacji w zakresie oceny polowej roślin rolniczych (przejdź
  7. Etykietowanie materiału szkółkarskiego kategorii elitarny lub kategorii kwalifikowany (przejdź
  8. Pozwolenie na zastosowanie konwencjonalnego materiału siewnego, nasion lub wegetatywnego materiału nasadzeniowego w rolnictwie ekologicznym (przejdź)
  9. Wniosek o ponowne dokonanie oceny weryfikacyjnej (przejdź)

 

1. Wpis do ewidencji podmiotów (przedsiębiorców, dostawców i rolników) prowadzących obrót materiałem siewnym

 

1) Druk wniosków:

- wniosek o wpis do ewidencji przedsiębiorców, dostawców i rolników prowadzących obrót materiałem siewnym ()

2) Prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu materiałem:

- roślin rolniczych i warzywnych  wymaga zgłoszenia przez przedsiębiorcę/rolnika, zamiaru prowadzenia obrotu tym materiałem wojewódzkiemu inspektorowi ochrony roślin i nasiennictwa;

- szkółkarskim, materiałem rozmnożeniowym lub nasadzeniowym roślin warzywnych 

i ozdobnych oraz sadzonkami winorośli wymaga zgłoszenia przez dostawcę.

3) Zgłoszenia dokonuje się w terminie 7 dni przed planowanym dniem rozpoczęcia prowadzenia obrotu materiałem siewnym w delegaturze lub oddziale właściwym ze względu na siedzibę podmiotu.

4) Zgłoszenie o wpis do ewidencji zawiera następujące dane:

- dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa)

- numer w KRS albo CEIDG,

- numer NIP, 

- wskazanie rodzaju wykonywanej działalności,

- wskazanie miejsca lub miejsc prowadzenia obrotu materiałem siewnym, 

- imię i nazwisko osoby upoważnionej do kontaktów z wojewódzkim inspektorem,

- imię i nazwisko osoby upoważnionej do reprezentowania podmiotu w trakcie przeprowadzenia kontroli przez wojewódzkiego inspektora,

- datę i podpis przedsiębiorcy, dostawcy, rolnika albo osoby upoważnionej do reprezentowania podmiotu wpisującego.

5) Zaświadczenie o wpisie do ewidencji przedsiębiorców jest zwolnione z opłaty skarbowej na podstawie załącznika do ustawy z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej Część II pkt 21 rubryka 4 zwolnienia pkt 9.

6) Uwagi dotyczące rejestracji spółek cywilnych:

- zgodnie z art. 4 ust.2 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej: ”za przedsiębiorców uznaje się także wspólników spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej”. Przedsiębiorcami są wspólnicy takiej spółki w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, a nie spółka.

- zgodnie z cytowanym przepisem ustawy, zgłoszenie o wpis do ewidencji przedsiębiorców są zobowiązani złożyć wszyscy wspólnicy spółki cywilnej oddzielnie, a treść zgłoszenia winna dotyczyć tylko wspólnika podpisanego pod wnioskiem z informacją, że działalność w zakresie obrotu materiałem siewnym będzie prowadzona w ramach spółki cywilnej pod określoną nazwą.

(tekst do pobrania) (góra)

 

2. Aktualizacja danych podmiotów wpisanych do ewidencji

 

W przypadku zmiany danych podanych w zgłoszeniu o wpis do ewidencji przedsiębiorców, ewidencji rolników, albo ewidencji dostawców prowadzący obrót jest zobowiązany powiadomić Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Roślin i Nasiennictwa:
1)    w ciągu 7 dni – o zmianie miejsca zamieszkania albo siedziby lub miejsca wykonywania działalności;
2)    w ciągu 14 dni – jeżeli zmiana dotyczy pozostałych danych.
Pisemne zgłoszenie należy złożyć w oddziale Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Poznaniu, właściwym ze względu na miejsce zamieszkania albo siedziby, albo miejsca wykonywania działalności. 
Można wykorzystać druk zgłoszenia o wpis do ewidencji zaznaczając, że dotyczy on aktualizacji danych.
Aktualizacja danych w ewidencji podmiotów jest bezpłatna.

(tekst do pobrania) (góra)

 

3. Zaprzestanie prowadzenia działalności

 

Jeżeli podmiot wpisanych do ewidencji przedsiębiorców, ewidencji rolników albo ewidencji dostawców prowadzących obrót materiałem siewnym przestaje prowadzić swoją działalność jest zobowiązany powiadomić o tym fakcie w terminie 14 dni Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Roślin i Nasiennictwa.

Powiadomienie należy złożyć na piśmie w oddziale Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Poznaniu, właściwym ze względu na miejsce zamieszkania albo siedziby, albo miejsca wykonywania działalności.

Do złożenia zawiadomienia można wykorzystać gotowy formularz zawiadomienia o zaprzestaniu prowadzenia obrotu materiałem siewnym. ()

Zawiadomienie o zaprzestaniu prowadzenia obrotu materiałem siewnym jest bezpłatne.

(tekst do pobrania) (góra)

 

4. Zgłaszanie materiału siewnego do oceny polowej

 

1)    Druk wniosku:
- wniosek o dokonanie oceny polowej materiału siewnego  ().

2)    Wniosek o dokonanie oceny polowej materiału siewnego może złożyć:
- zachowujący odmianę lub osoba  przez niego upoważniona, która będzie prowadzić obrót tym materiałem -  dotyczy odmian chronionych wyłącznym prawem do odmiany,
- prowadzący obrót – w przypadku odmian niechronionych wyłącznym prawem.
Wnioskodawca składa wnioski dotyczące plantacji położonych w Wielkopolsce w oddziale na terenie którego znajduje się jego siedziba. Wnioski dotyczące plantacji położonych w innych województwach należy przesłać do WIORiN na terenie którego znajduje się plantacja.
3)    Termin składanie wniosku:
- do 15 marca – gatunki roślin uprawnych jednorocznych ozimych, gatunki roślin wieloletnich;
- do 15 maja – pozostałe gatunki roślin uprawnych jednorocznych;
- do 20 maja – ziemniaki;
- do 31 sierpnia – gatunki roślin o dwuletnim cyklu rozmnażania.

4)    Do wniosku wnioskodawca dołącza:
- oświadczenie zachowującego odmianę – w przypadku zgłaszania materiału matecznego;
- oryginał albo kopię dokumentu zakupu  zawierającą w szczególności numer partii i stopień;
- oryginał albo kopię protokołu pobrania próby materiału siewnego do oceny tożsamości i czystości odmianowej;
- oryginał albo uwierzytelnioną kopię upoważnienia hodowcy do reprodukcji danej partii w przypadku gdy wnioskodawca nie jest zachowującym odmianę – upoważnienie do składania wniosku o wykonanie oceny  () ;
- oryginał lub  kopię świadectwa  oceny laboratoryjnej  a w przypadku ziemniaka – także oceny cech zewnętrznych;
- opis składników mieszańca – w przypadku zgłaszania do oceny polowej odmiany mieszańcowej.

Uwaga: W przypadku wniosków o dokonanie oceny polowej materiału siewnego wieloletnich roślin rolniczych dokumenty dołącza się tylko w pierwszym roku oceny.

(tekst do pobrania) (góra)

 

5. Zgłaszanie materiału szkółkarskiego do oceny polowej

 

1) Druki wniosków w zależności od rodzaju produkcji szkółkarskiej:

- wniosek o dokonanie oceny drzew owocowych lub krzewów jagodowych lub podkładek generatywnych  ();

- wniosek o dokonanie oceny plantacji matecznych  ((do wniosku należy dołączyć arkusz oceny  ());

- wniosek o dokonanie oceny plantacji sadzonek truskawek  ().

Uwaga: Na każdy rodzaj produkcji należy złożyć jeden wniosek.

2) Dostawca składa wniosek o dokonanie oceny materiału szkółkarskiego w oddziale WIORiN w Poznaniu właściwym ze względu na położenie plantacji.

3) Terminy składania wniosków:

- do 10 marca – dla materiału szkółkarskiego mateczników porzeczek i agrestu;

- do 30 maja – dla pozostałego materiału szkółkarskiego.

4) Do wniosku wnioskodawca dołącza:

- świadectwo oceny polowej, albo szkółkarski dokument towarzyszący, albo etykietę urzędową wydaną dla tego materiału, 

- oryginał lub kopię dokumentu zakupu materiału albo oświadczenie dostawcy będącym zachowującym odmianę.

5) Do oceny polowej przyjmowane są odmiany:

- wpisane do krajowego rejestru, odpowiednich rejestrów państw członkowskich UE, albo państw trzecich, lub

- chronione wyłącznym prawem do odmiany, lub

- powszechnie znane.

(tekst do pobrania) (góra)

 

6. Udzielenie akredytacji w zakresie oceny polowej roślin rolniczych

 

1) Druk wniosku 

- wniosek o udzielenie akredytacji w zakresie oceny polowej roślin rolniczych  ().

2) Kwalifikatorem akredytowanym może być osoba, która posiada co najmniej wykształcenie średnie, wiedzę z zakresu rolnictwa lub ogrodnictwa, daje gwarancję rzetelnego wykonania powierzonych zadań oraz odbyła szkolenie dla poszczególnych grup roślin  i zdała egzamin kończący to szkolenie, co potwierdza zaświadczenie.

3) Wniosek o udzielenie akredytacji kwalifikatorowi składa prowadzący obrót do Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Roślin i Nasiennictwa. 

4) Osoba ubiegająca się o akredytację musi być zatrudniona przez prowadzącego obrót.

5) Do wniosku o udzielenie akredytacji dołącza się:

- dokument potwierdzający posiadanie odpowiednich kwalifikacji zawodowych,

- kopia zaświadczenia o ukończeniu szkolenia i zdaniu egzaminu,

- kopię dowodu uiszczenia opłaty – 50,00 zł za udzielenie akredytacji do dokonywania oceny polowej materiału siewnego jednej grupy roślin na podstawie rachunku wystawionego przez wojewódzkiego inspektora ochrony roślin i nasiennictwa.

(tekst do pobrania) (góra)

 

7. Etykietowanie materiału szkółkarskiego kategorii elitarny lub kategorii kwalifikowany

 

1) Druki wniosków:

- wniosek o wydanie paszportu roślin-etykiet  urzędowych dla materiału szkółkarskiego  ()

- wniosek o wydanie etykiet urzędowych dla materiału szkółkarskiego  () ( dotyczy gatunków nie podlegających paszportowaniu np. agrest, porzeczki).

2) Dostawca składa wniosek po dokonaniu oceny polowej materiału szkółkarskiego w oddziale WIORiN w Poznaniu właściwym ze względu na położenie plantacji.

3) Wojewódzki inspektor wydaje paszporty roślin-etykiety urzędowe oraz etykiety urzędowe dla materiału szkółkarskiego odpłatnie. Cena za jedną wypełnioną etykietę dla materiału szkółkarskiego wynosi 0,25 zł. 

4) Obowiązkiem dostawcy jest zaopatrzenie materiału szkółkarskiego kategorii elitarny lub kategorii kwalifikowany wprowadzanego do obrotu w paszporty roślin-etykiety urzędowe lub etykiety urzędowe oraz w szkółkarski dokument towarzyszący wydany przez dostawcę.

(tekst do pobrania) (góra)

 

8. Pozwolenie na zastosowanie konwencjonalnego materiału siewnego, nasion lub wegetatywnego materiału siewnego w rolnictwie ekologicznym

1) Druk wniosku:

- wniosek o pozwolenie na zastosowanie materiału konwencjonalnego w rolnictwie ekologicznym  ().

2) Wnioskodawca składa wniosek do Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Roślin i Nasiennictwa w siedzibie WIORiN w Poznaniu niezależnie od tego, w którym województwie położona jest uprawa ekologiczna.

3) Wniosek powinien być złożony w terminie możliwie najbliższym planowanego terminu siewu/sadzenia z uwagi na cykliczną aktualizację Wykazu (każdy 10 dzień miesiąca)  i możliwość pojawienia się wnioskowanego materiału ekologicznego. 

4) Wojewódzki Inspektor wydaje decyzje zezwalającą na zastosowanie w rolnictwie ekologicznym materiału siewnego, nasion lub wegetatywnego materiału nasadzeniowego, który nie był wyprodukowany metodami ekologicznymi jeśli materiału, którym zainteresowany jest rolnik prowadzący produkcje ekologiczną nie ma w Wykazie zamieszczonym na stronie Głównego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa pod adresem: http://piorin.gov.pl w zakładce „ROLNICTWO EKOLOGICZNE”.

5) Przy składaniu wniosku należy brać pod uwagę dostępność w Wykazie materiału siewnego odmian alternatywnych tzn. charakteryzujących się zbliżonymi właściwościami (zboże); dotyczy  to również mieszanek na cele paszowe.

6) W przypadku zamiaru zastosowania w rolnictwie ekologicznym materiału siewnego mieszanek, zarejestrowanych w Wykazie które w części wytworzono z udziałem składników nieekologicznych, wnioskodawca w pierwszej kolejności nabywa materiał siewny takiej mieszanki, a następnie składa wniosek do WIORiN o wydanie pozwolenia na zastosowanie materiału siewnego w odniesieniu tylko do tej części nasion, które nie zostały wytworzone metodami ekologicznymi. Na wniosku należy podać ilość (w kg) tylko części „nieekologicznej”. 

(tekst do pobrania) (góra)

 

9. Wniosek o ponowne dokonanie oceny weryfikacyjnej

 

1)    Jeżeli przedsiębiorca/rolnik nie zgadza się wynikiem oceny weryfikacyjnej dokonanej przez Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Roślin i Nasiennictwa może złożyć wniosek o ponowne dokonanie oceny do Głównego Inspektora za pośrednictwem tego inspektora.
2)    Druk wniosku:
- wniosek o ponowne dokonanie oceny weryfikacyjnej  ().
3)    Wniosek składa się  w terminie 7 dni od dnia otrzymania przez wnioskodawcę informacji o wynikach oceny w oddziale WIORiN w Poznaniu, właściwym ze względu na położenie plantacji.
4)    Przedsiębiorca/rolnik po złożeniu wniosku o ponowne dokonanie oceny weryfikacyjnej wnosi opłatę za ponowną cenę na podstawie wystawionego rachunku  (rozporządzenie MRiRW z dnia 29 grudnia 2014 roku w sprawie opłat związanych z oceną materiału siewnego  - Dz.U. 2015 poz.88). 
W przypadku nie uiszczenia opłaty przez przedsiębiorcę/rolnika nie dokonuje się ponownej oceny laboratoryjnej sadzeniaka ziemniaka. 

(tekst do pobrania) (góra)

 

 

INSTRUKCJE - DZIAŁ OCHRONY ROŚLIN I TECHNIKI

  1. Wpis do rejestru przedsiębiorców wykonujących działalność w zakresie wprowadzania środków ochrony roślin do obrotu lub konfekcjonowania tych środków WOT-1
  2. Wpis do rejestru przedsiębiorców wykonujących działalność w zakresie prowadzenia szkoleń w zakresie środków ochrony roślin WOT-2
  3. Wpis do rejestru podmiotów niebędących przedsiębiorcami, prowadzących szkolenia w zakresie środków ochrony roślin WOT-3
  4. Wpis do rejestru przedsiębiorców wykonujących działalność w zakresie potwierdzania sprawności technicznej sprzętu przeznaczonego do stosowania środków ochrony roślin WOT-4
  5. Wpis do rejestru podmiotów niebędących przedsiębiorcami, prowadzących działalność w zakresie potwierdzania sprawności technicznej sprzętu przeznaczonego do stosowania środków ochrony roślin WOT-5
  6. Udzielenie upoważnienia do prowadzenia działalności w zakresie certyfikacji integrowanej produkcji roślin WOT-6

 

WOT-1 Wpis do rejestru przedsiębiorców wykonujących działalność w zakresie wprowadzania środków ochrony roślin do obrotu lub konfekcjonowania tych środków

  1. Podstawa prawna:
    - ustawa z dnia 8 marca 2013 r. o środkach ochrony roślin;
    - ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej;
    - ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

  2.  Wpisu do rejestru dokonuje się na wniosek () przedsiębiorcy.

  3.  Do wniosku przedsiębiorca dołącza oświadczenie (, ).

  4.  Dokonanie wpisu do ww. rejestru przedsiębiorców podlega opłacie skarbowej, wynoszącej 1135,00 zł. Opłatę należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu Miasta Poznania. Składający wniosek zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty w momencie składania wniosku.

  5.  Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w oddziale Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Poznaniu, właściwym ze względu na miejsce zamieszkania albo siedziby przedsiębiorcy, z tym że w przypadku gdy przedsiębiorcą jest osoba fizyczna – ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej, jeżeli jest inne niż miejsce zamieszkania tej osoby.

     (tekst do pobrania )     (do góry)

 

WOT-2 Wpis do rejestru przedsiębiorców wykonujących działalność w zakresie prowadzenia szkoleń w zakresie środków ochrony roślin

 

  1. Podstawa prawna:
    - ustawa z dnia 8 marca 2013 r. o środkach ochrony roślin;
    - ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej;
    - ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

  2. Wpisu do rejestru dokonuje się na wniosek () przedsiębiorcy.

  3. Do wniosku przedsiębiorca dołącza oświadczenie (, ).

  4. Dokonanie wpisu do ww. rejestru przedsiębiorców podlega opłacie skarbowej, wynoszącej 616,00 zł. Opłatę należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu Miasta Poznania. Składający wniosek zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty w momencie składania wniosku.

  5. Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w oddziale Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Poznaniu, właściwym ze względu na miejsce zamieszkania albo siedziby przedsiębiorcy, z tym że w przypadku gdy przedsiębiorcą jest osoba fizyczna – ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej, jeżeli jest inne niż miejsce zamieszkania tej osoby.

    (tekst do pobrania )     (do góry)

 

WOT-3 Wpis do rejestru podmiotów niebędących przedsiębiorcami, prowadzących szkolenia w zakresie środków ochrony roślin

 

  1. Podstawa prawna:
    - ustawa z dnia 8 marca 2013 r. o środkach ochrony roślin;
    - ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

  2. Wpisu do rejestru dokonuje się na wniosek ()   podmiotu.

  3. Do wniosku podmiot dołącza oświadczenie (, ).

  4. Dokonanie wpisu do ww. rejestru podmiotów podlega opłacie skarbowej, wynoszącej 616,00 zł. Opłatę należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu Miasta Poznania. Składający wniosek zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty w momencie składania wniosku.

  5. Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w oddziale Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Poznaniu, właściwym ze względu na miejsce siedziby podmiotu.

     (tekst do pobrania )     (do góry)

 

WOT-4 Wpis do rejestru przedsiębiorców wykonujących działalność w zakresie potwierdzania sprawności technicznej sprzętu przeznaczonego do stosowania środków ochrony roślin

 

  1. Podstawa prawna:
    - ustawa z dnia 8 marca 2013 r. o środkach ochrony roślin;
    - ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej;
    - ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

  2. Wpisu do rejestru dokonuje się na wniosek () przedsiębiorcy.

  3. Do wniosku przedsiębiorca dołącza oświadczenie (, ).

  4. Dokonanie wpisu do ww. rejestru przedsiębiorców podlega opłacie skarbowej, wynoszącej 220,00 zł. Opłatę należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu Miasta Poznania. Składający wniosek zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty w momencie składania wniosku.

  5. Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w oddziale Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Poznaniu, właściwym ze względu na miejsce zamieszkania albo siedziby przedsiębiorcy, z tym że w przypadku gdy przedsiębiorcą jest osoba fizyczna – ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej, jeżeli jest inne niż miejsce zamieszkania tej osoby.

     (tekst do pobrania )     (do góry)

 

WOT-5 Wpis do rejestru podmiotów niebędących przedsiębiorcami, prowadzących działalność w zakresie potwierdzania sprawności technicznej sprzętu przeznaczonego do stosowania środków ochrony roślin

 

  1. Podstawa prawna:
    - ustawa z dnia 8 marca 2013 r. o środkach ochrony roślin;
    - ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

  2. Wpisu do rejestru dokonuje się na wniosek () podmiotu.

  3. Do wniosku podmiot dołącza oświadczenie (, ).

  4. Dokonanie wpisu do ww. rejestru podmiotów podlega opłacie skarbowej, wynoszącej 220,00 zł. Opłatę należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu Miasta Poznania. Składający wniosek zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty w momencie składania wniosku.

  5. Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w oddziale Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Poznaniu, właściwym ze względu na miejsce siedziby podmiotu.

     (tekst do pobrania )     (do góry)

 

WOT-6 Udzielenie upoważnienia do prowadzenia działalności w zakresie certyfikacji integrowanej produkcji roślin

 

  1. Podstawa prawna:
    - ustawa z dnia 8 marca 2013 r. o środkach ochrony roślin;
    - ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

  2. Upoważnienie do prowadzenia działalności w zakresie certyfikacji integrowanej produkcji roślin następuje na wniosek (, podmiotu ubiegającego się o udzielenie takiego upoważnienia.

  3. Do wniosku podmiot dołącza oświadczenie (, ) oraz kopię dokumentu potwierdzającego akredytację w zakresie certyfikacji w integrowanej produkcji roślin udzieloną w trybie przepisów ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności.

  4. Opłata skarbowa za wydanie decyzji – 10,00 zł. Opłatę należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu Miasta Poznania. Składający wniosek zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty w momencie składania wniosku.

  5. Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w Wojewódzkim Inspektoracie Ochrony Roślin i Nasiennictwa, właściwym ze względu na miejsce siedziby podmiotu.

     (tekst do pobrania )     (do góry)

 

Instrukcje - Dział Nadzoru Fitosanitarnego

  1. Wpis do rejestru przedsiębiorców DNF-1
  2. Wykreślenie z rejestru przedsiębiorców DNF-2
  3. Wydanie paszportu roślin DNF-3
  4. Wydanie świadectwa fitosanitarnego DNF-4
  5. Wydanie zaświadczenia umożliwiającego wywóz ziemniaków do innych państw członkowskich Unii Europejskiej DNF-5
  6. Wystawienie dokumentu informacji fitosanitarnej wewnątrz Wspólnoty DNF-6
  7. Wystawienie zaświadczenia o stanie zdrowotności roślin przemieszczanych na terenie RP DNF-7
  8. Wniosek o dotację DNF-8

 

DNF-1 Wpis do rejestru przedsiębiorców

1.Podstawa prawna:

- ustawa z dnia 18 grudnia 2003 r. o ochronie roślin;

- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

2.Wpisu do rejestru dokonuje się z urzędu lub na wniosek () przedsiębiorcy.

3.Do wniosku przedsiębiorca dołącza pełnomocnictwo, jeśli wniosek składany jest przez pełnomocnika. Opłata skarbowa za pełnomocnictwo – 17,00 zł. Dowód wniesienia opłaty należy dołączyć do wniosku. Opłata dokonywana jest na konto organu podatkowego ze względu na miejsce złożenia dokumentu w komórkach organizacyjnych WIORiN, czyli właściwego miejscowo burmistrza lub prezydenta.

4.Wydanie decyzji administracyjnej o wpisie do rejestru przedsiębiorców podlega opłacie skarbowej, wynoszącej 10,00 zł. Opłatę należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu Miasta Poznania. Składający wniosek zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty w momencie składania wniosku. Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w oddziale Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Poznaniu, właściwym ze względu na miejsce zamieszkania albo siedziby przedsiębiorcy.

(tekst do pobrania )     (do góry)

 

DNF-2 Wykreślenie z rejestru przedsiębiorców

1. Podstawa prawna:

- ustawa z dnia 18 grudnia 2003 r. o ochronie roślin;

- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

2. Wykreślenia z rejestru dokonuje się z urzędu lub na wniosek ()przedsiębiorcy.

3. Do wniosku przedsiębiorca dołącza pełnomocnictwo, jeśli wniosek składany jest przez pełnomocnika. Opłata skarbowa za pełnomocnictwo – 17,00 zł. Dowód wniesienia opłaty należy dołączyć do wniosku. Opłata dokonywana jest na konto organu podatkowego ze względu na miejsce złożenia dokumentu w komórkach organizacyjnych WIORiN, czyli właściwego miejscowo burmistrza lub prezydenta.

4. Wydanie decyzji administracyjnej o wykreśleniu z rejestru przedsiębiorców podlega opłacie skarbowej, wynoszącej 10,00 zł. Opłatę należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu Miasta Poznania. Składający wniosek zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty w momencie składania wniosku.

5. Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w oddziale Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Poznaniu, właściwym ze względu na miejsce zamieszkania albo siedziby przedsiębiorcy.

     (tekst do pobrania ) (do góry)

 

DNF-3 Wydanie paszportu roślin

1. Podstawa prawna:

- ustawa z dnia 18 grudnia 2003 r. o ochronie roślin; 

- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;

- rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 czerwca 2008 r. w sprawie stawek opłat za usługi świadczone przez Państwową Inspekcję Ochrony Roślin i Nasiennictwa oraz za wydawanie paszportów roślin i formularzy paszportów.

2. Paszport roślin wydawany jest na wniosek () podmiotu wpisanego do rejestru przedsiębiorców.

3. Do wniosku dołącza się:

- zlecenie () przeprowadzenia oceny fitosanitarnej

- pełnomocnictwo w przypadku, jeśli wnioskodawca działa na rzecz i w imieniu kogoś. Opłata skarbowa za pełnomocnictwo – 17,00 zł. Dowód wniesienia opłaty należy dołączyć do wniosku. Opłata dokonywana jest na konto organu podatkowego ze względu na miejsce złożenia dokumentu w komórkach organizacyjnych WIORiN, czyli właściwego miejscowo burmistrza lub prezydenta.

4. Wydanie paszportu roślin podlega opłacie zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 czerwca 2008 r. w sprawie stawek opłat za usługi świadczone przez Państwową Inspekcję Ochrony Roślin i Nasiennictwa oraz za wydawanie paszportów roślin i formularzy paszportów. Należność za wydane paszporty i wykonane usługi należy wpłacić na konto NBP Oddział Okręgowy Poznań nr 78101014690059592231000000.

5. Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w oddziale Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Poznaniu, właściwym ze względu na miejsce prowadzenia uprawy, wytwarzania, składowania lub przechowywania roślin, produktów roślinnych lub przedmiotów lub miejsce zakończenia granicznej kontroli fitosanitarnej tych roślin, produktów roślinnych lub przedmiotów pochodzących z państwa trzeciego.

     (tekst do pobrania )      (do góry)

 

DNF-4 Wydanie świadectwa fitosanitarnego dla eksportu/reeksportu

1. Podstawa prawna:

- ustawa z dnia 18 grudnia 2003 r. o ochronie roślin;

- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

2. Świadectwo fitosanitarne wydawane jest na wniosek () zainteresowanego podmiotu.

3. Do wniosku dołącza się:

- zlecenie () przeprowadzenia oceny fitosanitarnej;

- zaświadczenie/a potwierdzające spełnienie wymagań specjalnych w miejscu uprawy lub wytwarzania roślin, produktów roślinnych lub przedmiotów - jeśli dotyczy;

- dokument potwierdzające wykonanie zabiegów odkażających - jeśli dotyczy;

- pozwolenie/a importowe – jeśli dotyczy;

- świadectwo fitosanitarne państwa pochodzenia– jeśli dotyczy;

- pełnomocnictwo w przypadku, jeśli wnioskodawca działa na rzecz i w imieniu kogoś. Opłata skarbowa za pełnomocnictwo – 17,00 zł. Dowód wniesienia opłaty należy dołączyć do wniosku. Opłata dokonywana jest na konto organu podatkowego ze względu na miejsce złożenia dokumentu w komórkach organizacyjnych WIORiN, czyli właściwego miejscowo burmistrza lub prezydenta.

4. Wydanie świadectwa fitosanitarnego podlega opłacie skarbowej, wynoszącej 20,00 zł. Opłatę należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu Miasta Poznania. Składający wniosek zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty w momencie składania wniosku.

5. Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w oddziale Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Poznaniu, właściwym ze względu na miejsce prowadzenia uprawy lub miejsce składowania, lub łączenia roślin, produktów roślinnych lub przedmiotów.

     (tekst do pobrania )     (do góry)

 

 

 

DNF-5 Wydanie zaświadczenia umożliwiającego wywóz ziemniaków do innych państw członkowskich Unii Europejskiej

1. Podstawa prawna:

-ustawa z dnia 18 grudnia 2003 r. o ochronie roślin;

-ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;

-rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 6 kwietnia 2007 r. w sprawie szczegółowych sposobów postępowania przy zwalczaniu i zapobieganiu rozprzestrzenianiu się bakterii Clavibacter michiganensis ssp. sepedonicus;

-rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 czerwca 2008 r. w sprawie  stawek opłat za usługi świadczone przez Państwową Inspekcję Ochrony Roślin i Nasiennictwa oraz za wydawanie paszportów roślin i formularzy paszportów.

2. Zaświadczenie wydawane jest na wniosek podmiotu wpisanego do rejestru przedsiębiorców (, ).

3. Do wniosku dołącza się:

-zlecenie () przeprowadzenia oceny fitosanitarnej

-pełnomocnictwo w przypadku, jeśli wnioskodawca działa na rzecz i w imieniu kogoś. Opłata skarbowa za pełnomocnictwo – 17,- zł. Dowód wniesienia opłaty należy dołączyć do wniosku. Opłata dokonywana jest na konto organu podatkowego ze względu na miejsce złożenia dokumentu w komórkach organizacyjnych WIORiN, czyli właściwego miejscowo burmistrza lub prezydenta.

4. Wydanie zaświadczenia nie podlega opłacie skarbowej.

5. Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w oddziale Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Poznaniu, właściwym ze względu na miejsce prowadzenia uprawy.

      (tekst do pobrania )     (do góry)

 

DNF-6 Wystawienie dokumentu informacji fitosanitarnej wewnątrz Wspólnoty

1. Podstawa prawna:

- dokument jest wystawiany, zgodnie z Art. 2(1)g Dyrektywy 2000/29/EC, przez Państwową Inspekcję Ochrony Roślin i Nasiennictwa w celu poinformowania służb ochrony roślin państw członkowskich UE o zastosowaniu pewnych procedur fitosanitarnych. Dokument nie stanowi załącznika do świadectwa fitosanitarnego;

- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;

- rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 czerwca 2008 r. w sprawie  stawek opłat za usługi świadczone przez Państwową Inspekcję Ochrony Roślin i Nasiennictwa oraz za wydawanie paszportów roślin i formularzy paszportów.

2. Zaświadczenie wydawane jest na wniosek podmiotu wpisanego do rejestru przedsiębiorców.

3. Do wniosku dołącza się:

- zlecenie () przeprowadzenia oceny fitosanitarnej;

- pełnomocnictwo w przypadku, jeśli wnioskodawca działa na rzecz i w imieniu kogoś. Opłata skarbowa za pełnomocnictwo – 17,- zł. Dowód wniesienia opłaty należy dołączyć do wniosku. Opłata dokonywana jest na konto organu podatkowego ze względu na miejsce złożenia dokumentu w komórkach organizacyjnych WIORiN, czyli właściwego miejscowo burmistrza lub prezydenta.

4. Wydanie zaświadczenia podlega opłacie skarbowej. Opłatę należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu Miasta Poznania. Składający wniosek zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty w momencie składania wniosku.

5. Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w oddziale Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Poznaniu, właściwym ze względu na miejsce prowadzenia uprawy, wytwarzania lub miejsce składowania, lub miejsce łączenia roślin, produktów roślinnych lub przedmiotów.

     (tekst do pobrania  )     (do góry)

 

DNF-7 Zaświadczenie o stanie zdrowia roślin przemieszczanych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej

1. Podstawa prawna:

- ustawa z dnia 18 grudnia 2003 r. o ochronie roślin; 

- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;

2. Zaświadczenie wydawane jest na wniosek zainteresowanego podmiotu.

3. Do wniosku dołącza się:

- zlecenie () przeprowadzenia oceny fitosanitarnej;

- dokument potwierdzające wykonanie zabiegów odkażających  – jeśli dotyczy;

- dozwolenie/a importowe  – jeśli dotyczy;

- pełnomocnictwo w przypadku, jeśli wnioskodawca działa na rzecz i w imieniu kogoś. Opłata skarbowa za pełnomocnictwo – 17,00 zł. Dowód wniesienia opłaty należy dołączyć do wniosku. Opłata dokonywana jest na konto organu podatkowego ze względu na miejsce złożenia dokumentu w komórkach organizacyjnych WIORiN, czyli właściwego miejscowo burmistrza lub prezydenta.

4. Wydanie zaświadczenia podlega opłacie skarbowej. Opłatę należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu Miasta Poznania. Składający wniosek zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty w momencie składania wniosku.

5. Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w oddziale Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Poznaniu, właściwym ze względu na miejsce prowadzenia uprawy wytwarzania lub miejsce składowania, lub miejsce łączenia roślin, produktów roślinnych lub przedmiotów.

(tekst do pobrania  )     (do góry)

 

 

DNF-8 Wniosek o dotację

 

I. Dotacja może być udzielona dla producenta rolnego, który jest mikroprzedsiębiorcą albo małym lub średnim przedsiębiorcą w  rozumieniu przepisów załącznika I  do rozporządzenia nr  702/2014, zwanego dalej „producentem rolnym”, wpisanego do rejestru, o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 18 grudnia 2003 r. o ochronie roślin, na pokrycie różnicy pomiędzy kwotą, jaką mógłby uzyskać ze sprzedaży bulw ziemniaka, jako materiału siewnego, a kwotą uzyskaną ze sprzedaży tych bulw z przeznaczeniem innym niż jako materiał siewny, z powodu wystąpienia lub podejrzeniem wystąpienia Clavibacter michiganensis ssp. sepedonicus lub Ralstonia solanacearum.

 

1. Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 29 lipca 2015 r. w sprawie stawek dotacji przedmiotowych dla różnych podmiotów wykonujących zadania na rzecz rolnictwa (D. U., poz. 1170 z późn. zm.)

2. Dotacja może być udzielona na wniosek zainteresowanego podmiotu, jeżeli:

- bulwy te zostały uznane za spełniające wymagania w zakresie zdrowotności na podstawie przepisów ustawy z dnia 9 listopada 2012 r. o nasiennictwie (Dz. U. poz. 1512 oraz z 2013 r. poz. 865), po laboratoryjnej ocenie zdrowotności sadzeniaków ziemniaka;

- wojewódzki inspektor ochrony roślin i nasiennictwa, zwany dalej „wojewódzkim inspektorem”, wydał decyzję zakazującą sadzenia tych bulw lub zakazującą wprowadzania tych bulw do obrotu jako materiału siewnego w związku z wystąpieniem lub podejrzeniem wystąpienia bakterii Clavibacter michiganensis ssp. sepedonicus lub bakterii Ralstonia solanacearum;

- z bulwami tymi postąpiono w sposób określony w decyzji, o której mowa w lit b, albo bulwy te, po uzyskaniu wyników badań laboratoryjnych przeprowadzonych przez wojewódzkiego inspektora wskazujących na możliwość porażenia tych bulw przez bakterie Clavibacter michiganensis ssp. sepedonicus lub bakterie Ralstonia solanacearum, lecz przed wydaniem tej decyzji zostały sprzedane, za zgodą wojewódzkiego inspektora, do zakładu przetwórczego lub zakładu zbiorowego żywienia, spełniających wymagania określone w przepisach w sprawie szczegółowych sposobów postępowania przy zwalczaniu i zapobieganiu rozprzestrzenianiu się bakterii Clavibacter michiganensis ssp. sepedonicus lub w przepisach w sprawie szczegółowych sposobów postępowania przy zwalczaniu i zapobieganiu rozprzestrzeniania się bakterii Ralstonia solanacearum, lub w celu skarmienia zwierząt w sposób określony w tych przepisach.

3. Do wniosku ( ) dołącza się:

- kopie umów kontraktacji – w przypadku gdy bulwy ziemniaka zostały wytworzone w ramach wykonania umowy kontraktacji;

- faktury albo rachunki lub ich kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem przez wojewódzkiego inspektora, potwierdzające sprzedaż bulw ziemniaka, o których mowa w lit.a;

- oświadczenie producenta rolnego, że jest mikroprzedsiębiorcą albo małym lub średnim przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 702/2014;

- oświadczenie producenta rolnego, że nie uzyskał innej formy pomocy finansowej do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia dotacją.

4. Wniosek wraz z załącznikami składa się do Głównego Inspektora Ochrony Roślin i Nasiennictwa za pośrednictwem wojewódzkiego inspektora, który wydał decyzję lub pobrał próby do badań laboratoryjnych.

 

II. Dotacja może być udzielona dla producenta rolnego na pokrycie strat związanych ze zniszczeniem bulw ziemniaka wyprodukowanych w celu ich sprzedaży jako materiał siewny:

 

1. Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 29 lipca 2015 r. w sprawie stawek dotacji przedmiotowych dla różnych podmiotów wykonujących zadania na rzecz rolnictwa (D. U., poz. 1170 z późn. zm.)

2. Dotacja może być udzielona na wniosek zainteresowanego podmiotu, jeżeli:

- bulwy te zostały uznane za spełniające wymagania w zakresie zdrowotności na podstawie przepisów ustawy z dnia 9 listopada 2012 r. o nasiennictwie, po laboratoryjnej ocenie zdrowotności sadzeniaków ziemniaka;

- wojewódzki inspektor wydał decyzję zakazującą sadzenia tych bulw lub zakazującą wprowadzania tych bulw do obrotu jako materiału siewnego w związku z wystąpieniem lub podejrzeniem wystąpienia bakterii Clavibacter michiganensis ssp. sepedonicus lub bakterii Ralstonia solanacearum;

- bulwy te:

- zostały zniszczone przez ich spalenie w spalarni odpadów lub umieszczenie na składowisku odpadów w sposób określony w decyzji, o której mowa w lit. b, albo

- bulwy te, po uzyskaniu wyników badań laboratoryjnych przeprowadzonych przez wojewódzkiego inspektora wskazujących na możliwość porażenia tych bulw przez bakterie Clavibacter michiganensis ssp. sepedonicus lub bakterie Ralstonia solanacearum, lecz przed wydaniem decyzji, o której mowa w lit b, zostały, za zgodą wojewódzkiego inspektora, zniszczone przez ich spalenie w spalarni odpadów lub umieszczenie na składowisku odpadów w sposób określony w przepisach w sprawie szczegółowych sposobów postępowania przy zwalczaniu i zapobieganiu rozprzestrzenianiu się bakterii Clavibacter michiganensis ssp. sepedonicus lub w przepisach w sprawie szczegółowych sposobów postępowania przy zwalczaniu i zapobieganiu rozprzestrzeniania się bakterii Ralstonia solanacearum.

3. Do wniosku ( ) dołącza się:

- kopie umów kontraktacji – w  przypadku gdy bulwy ziemniaka zostały wytworzone w ramach wykonania umowy kontraktacji;

- dokumenty lub ich kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem przez wojewódzkiego inspektora potwierdzające przyjęcie bulw ziemniaka, o których mowa w lit. a, przez:

- spalarnię odpadów, wydane przez tę spalarnię, lub

- składowisko odpadów, wydane przez to składowisko;

- oświadczenie producenta rolnego, że jest mikroprzedsiębiorcą albo małym lub średnim przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 702/2014;

- oświadczenie producenta rolnego, że nie uzyskał innej formy pomocy finansowej do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia dotacją.

4. Wniosek wraz z załącznikami składa się do Głównego Inspektora Ochrony Roślin i Nasiennictwa za pośrednictwem wojewódzkiego inspektora, który wydał decyzję lub pobrał próby do badań laboratoryjnych.

 

 

III. Dotacja może być udzielona producentowi rolnemu na pokrycie kosztów zabiegu z zastosowaniem środka ochrony roślin lub kosztów odkażania przedmiotów lub miejsc z zastosowaniem środka ochrony roślin lub produktu biobójczego:

 

1. Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 29 lipca 2015 r. w sprawie stawek dotacji przedmiotowych dla różnych podmiotów wykonujących zadania na rzecz rolnictwa (D. U., poz. 1170 z późn. zm.)

2. Dotacja może być udzielona udziela na wniosek zainteresowanego podmiotu, jeżeli

- nakaz wykonania zabiegu z zastosowaniem środka ochrony roślin lub odkażania został określony w decyzji wydanej przez wojewódzkiego inspektora w związku z wystąpieniem lub podejrzeniem wystąpienia:

- organizmów kwarantannowych określonych w  przepisach wydanych na podstawie art.  20 ust.  1 pkt  1 ustawy z dnia 18 grudnia 2003 r. o ochronie roślin lub

- organizmów, do których stosuje się przepisy ustawy, o której mowa w lit. a, dotyczące organizmów kwarantannowych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 20 ust. 3 tej ustawy;

- zabieg z zastosowaniem środka ochrony roślin lub zabieg odkażania zostały wykonane pod nadzorem wojewódzkiego inspektora w sposób określony w decyzji, o której mowa w lit a.

3. Do wniosku ( ) dołącza się:

- rozliczenie kosztów kwalifikujących się do objęcia dotacją, sporządzone zgodnie ze wzorem ( );

- faktury albo rachunki za zakup środka ochrony roślin, zakup produktu biobójczego lub wykonanie zabiegu odkażania, lub ich kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem przez wojewódzkiego inspektora;

- oświadczenie producenta rolnego, że jest mikroprzedsiębiorcą albo małym lub średnim przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 702/2014;

- oświadczenie producenta rolnego, że nie uzyskał innej formy pomocy finansowej do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia dotacją.

4. Wniosek wraz z załącznikami składa się do Głównego Inspektora Ochrony Roślin i Nasiennictwa za pośrednictwem wojewódzkiego inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonania zabiegu z zastosowaniem środka ochrony roślin lub odkażania.

           (tekst do pobrania )   (do góry)

 

OPŁATY SKARBOWE

Jeżeli dla załatwienia sprawy konieczne jest uiszczenie opłaty skarbowej, wpłaty należy dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Poznania:

Urząd Miasta Poznania, Wydział Finansowy

Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i niepodatkowych

61-706 Poznań, ul. K. Libelta 16/20

 

PKO Bank Polski S. A.

Nr 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763

 

Jeżeli  czynność jest dokonywana w imieniu i na rzecz kogoś musi być udzielone pełnomocnictwo. Zgodnie z częścią IV ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. nr 225 poz. 1635 ze zm.) dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia, jeżeli udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu – jest zwolnione z zapłaty opłaty skarbowej. W każdym innym przypadku istnieje obowiązek uiszczenia opłaty skarbowej.

Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17,00 zł (podstawa prawna Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 ze zm.) Opłatę za udzielone pełnomocnictwo należy wnieść na konto organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce złożenia dokumentu w komórkach organizacyjnych WIORiN, czyli właściwego miejscowo burmistrza lub prezydenta.
 

Zgłoś błąd