Dostawę i montaż mikroinstalacji fotowoltaicznej na gruncie w siedzibie Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa

Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Bydgoszczy zaprasza do udziału w postępowaniu na: „Dostawę i montaż mikroinstalacji fotowoltaicznej na gruncie w siedzibie Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Bydgoszczy, przy ul. Cieplickiej 7 o mocy minimalnej 20 kWp, lecz nie większej niż 21 kWp”,

ZAPYTANIE OFERTOWE

 

Zamawiający : Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Bydgoszczy  zaprasza do udziału w postępowaniu na: „Dostawę i montaż mikroinstalacji fotowoltaicznej na gruncie w siedzibie Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Bydgoszczy, przy ul. Cieplickiej 7 o mocy minimalnej 20 kWp, lecz nie większej niż 21 kWp”,

 

1. Opis przedmiotu zamówienia:                                                                                                                                                      

 

Zamówienie jest finansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.

 

Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż mikroinstalacji fotowoltaicznej na gruncie o mocy minimalnej 20 kWp, lecz nie większej niż 21 kWp, w ramach której użyte zostaną panele bifacjalne, zlokalizowanej w Bydgoszczy przy ul. Cieplickiej 7 na działce nr 49/61.

 

2. Wymagania:

  1. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wszelki sprzęt niezbędny do realizacji zamówienia,
  2. W razie potrzeby Wykonawca zobowiązany będzie zabezpieczyć na czas wykonywania prac teren wymagany do ich bezpośredniego przeprowadzenia,
  3. Wszystkie oferowane urządzenia i materiały muszą być fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz praw osób trzecich - nie mogą być przedmiotem żadnego postępowania egzekucyjnego i zabezpieczenia,
  4. Rok produkcji urządzeń i komponentów wykorzystanych w instalacji – nie starsze niż 2023,
  5. Przed przystąpieniem do realizacji prac Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić dowody zakupu komponentów od oficjalnego dystrybutora/ów modułów i inwertera – oświadczenie dystrybutora lub dokument WZ wraz z numerami seryjnym lub inny dokument potwierdzający datę produkcji oferowanego sprzętu,
  6. Urządzenia i elementy instalacji fotowoltaicznych muszą być wykonane z trwałych i bezpiecznych materiałów oraz muszą posiadać wymagane atesty i certyfikaty bezpieczeństwa CE,
  7. Montaż urządzeń i elementów instalacji fotowoltaicznych należy wykonać zgodnie
    z wytycznymi ich producentów oraz wymaganiami Polskich Norm.

 

3. Moduły fotowoltaiczne:

  1. technologia wykonania – bifacjalne,
  2. moc znamionowa - min. 500 Wp,
  3. całkowita moc instalacji: 20-21 kWp,
  4. gwarancja fabryczna producenta na materiał i działanie - min. 12 lat,
  5. gwarancja fabryczna producenta na min. 85% mocy znamionowej przez min. 25 lat,
  6. producent z listy rankingowej Tier 1 wg badań Bloomberg.

 

4. Inwerter:

  1. technologia wykonania - trójfazowe beztransformatorowe,
  2. mocy AC min. 20kW,
  3. sprawność europejska min. 98,0%,
  4. gwarancja fabryczna producenta na materiał i działanie min. 10 lat,
  5. minimum 2 kanały MPPT,
  6. wymagana funkcjonalność: wykrywanie łuku zwarciowego (AFCI),
  7. wymagana funkcjonalność redukcja PID,
  8. moduł komunikacyjny lan /wlan.

 

5. System montażowy

  1. konstrukcja gruntowa, wbijana,
  2. układ modułów: konstrukcja jednorzędowa,
  3. sposób montażu – bezinwazyjny, z wykorzystaniem dedykowanych uchwytów zaciskowych,
  4. sposób montażu zgodny z wytycznymi producenta modułów, zapewniający maksymalną wytrzymałość na obciążenia modułu,
  5. gwarancja fabryczna producenta na materiał i wykonanie min. 10 lat.

 

6. Przedmiotowa instalacja fotowoltaiczna będzie składała się z następujących elementów:

  1. 35-42 sztuk bifacjalnych modułów fotowoltaicznych o mocy minimalnej 500 Wp.
  2. Inwertera fotowoltaicznego, przekształcającego prąd stały na prąd zmienny o parametrach dostosowanych do sieci. Inwerter zostanie zainstalowany na zewnątrz na konstrukcji nośnej przeznaczonej pod moduły PV.
  3. Jednorzędowej konstrukcji przeznaczonej pod montaż modułów fotowoltaicznych na gruncie.
  4. Rozdzielnicy RPV/RI wraz z zabezpieczeniami (przeciwporażeniowymi, przeciążeniowymi i zwarciowymi oraz przeciwprzepięciowymi).
  5. Okablowania i systemu połączeń.
  6. Wyposażona w system zdalnego monitoringu, pozwalający na śledzenie ilości wyprodukowanej energii elektrycznej oraz parametrów pracy instalacji fotowoltaicznej.

 

7. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:

  1. zaprojektowanie instalacji fotowoltaicznej o mocy minimalnej 20 kWp, lecz nie większej niż 21 kWp,
  2. uzgodnienie projektu z rzeczoznawcą ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych,
  3. dostawa i montaż konstrukcji pod moduły PV-bifacjalne,
  4. dostawa i montaż fabrycznie nowych, nie starszych niż z 2023 roku modułów PV-bifacjalnych na konstrukcji – ułożenie paneli w kierunku południowym,
  5. dokonanie przekopu i ułożenie tras kablowych oraz kabli od modułów PV do rozdzielnicy elektrycznej (zastosowanie rury osłonowej do kabla - arota),
  6. ułożenie kabla instalacyjnego,
  7. rozbudowa GTR (Główna Tablica Rozdzielcza) o niezbędne zabezpieczenia,
  8. wykonanie instalacji głównej do podłączenia inwertera z rozdzielnią główną budynku,
  9. montaż inwertera,
  10. zaprogramowanie i uruchomienie instalacji,
  11. zapewnienie kompletnej instalacji zdalnego systemu monitorującego pracę systemu 24/7,
  12. wykonanie dokumentacji powykonawczej,
  13. wykonanie audytu pomontażowego wraz z termowizją, w tym wykonanie prób instalacji oraz sprawdzenie prawidłowego działania aparatury,
  14. zgłoszenie w imieniu Zamawiającego przyłączenia instalacji do sieci elektroenergetycznej Operatora Sieci Dystrybucyjnej (OSD) - na podstawie udzielonego pełnomocnictwa,
  15. odtworzenie do stanu pierwotnego wszelkich naruszonych powierzchni, elementów konstrukcyjnych oraz innych elementów uszkodzonych bądź naruszonych w wyniku montażu instalacji.

 

8. Warunki okresowej kontroli instalacji PV – przeglądy serwisowe

    Wykonawca zapewni co najmniej trzy przeglądy serwisowe instalacji wykonane po upływie okresu rękojmi tj. po 24 miesiącach, w ciągu 5 lat od dnia podpisania Protokołu Odbioru obejmujące:

  1. Sprawdzenie połączeń wtykowych i śrubowych DC/AC.
  2. Sprawdzenie przewodów oraz ich izolacji.
  3. Sprawdzenie urządzeń zabezpieczających.
  4. Wykonanie analizy pracy inwertera.
  5. Sprawdzenie konstrukcji wsporczej zacisków modułów fotowoltaicznych.

 

9. Gwarancja uzysku instalacji fotowoltaicznej na poziomie co najmniej 85% prognozowanej produkcji energii przez okres 3 lat od momentu podłączenia instalacji do sieci.

 

10. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca przed przygotowaniem oferty wykonał stosowne pomiary w ramach wizji lokalnej w godzinach od 800 do 1500 po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu - tel. 52 / 360 96 37,41

 

11. Zamawiający przedstawia poniżej podglądowy Szkic sytuacyjny obszaru dot. wykonania instalacji fotowoltaicznej, zawierający położenie paneli PV oraz zaznaczoną kolorem niebieskim, trasę ułożenia kabli instalacyjnych.

 

Rys.1 - Szkic sytuacyjny, Bydgoszcz, ul. Cieplicka 7

 

12. Terminy:

  1. Wykonanie instalacji: w terminie 60 dni od daty podpisania umowy.
  2. Płatność: Zamawiający dokona płatności po wykonaniu całości zamówienia i dokonaniu odbioru końcowego bez zastrzeżeń, w terminie 14 dni od dnia wystawienia faktury.

 

13. Inne warunki realizacji zamówienia:

  1. Wykonawca zakupi, dostarczy i zamontuje urządzenia i materiały niezbędne do wykonania przedmiotu umowy.
  2. Wykonawca wykona wszelkie prace towarzyszące, tymczasowe, porządkowe i zabezpieczające, które są niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, a także zorganizuje i utworzy zaplecze techniczno-socjalno-magazynowe. Prace te Wykonawca ujmie w wycenie oferty.
  3. Wykonawca winien przewidzieć i uwzględnić w kalkulacji ceny, wykonanie pełnego zakresu prac. Zakres musi obejmować całość prac opisanych w dokumentacji wraz z pracami towarzyszącymi nie opisanymi, lecz koniecznymi do wykonania całości zadania, których koszty powinny być ujęte w wycenie zamówienia.

 

14. Zamawiający  ustala następujące kryteria wyboru oferty najkorzystniejszej

  Kryterium „cena”: znaczenie – 100 %.

Ocena ofert będzie dokonywana według następujących zasad:  o wyborze oferty zadecyduje największa ilość punktów uzyskanych w kryterium „cena”

 

15. W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja (pytania, zawiadomienia, inne)  między Zamawiającym i Wykonawcą odbywać się będzie drogą elektroniczną na adres:

16. Osoba upoważniona do kontaktu z wykonawcami: Agata Wróblewska  tel. 52/3609637, 41 e-mail:

17. Sposób przygotowania oferty:

  1. Oferty sporządzone w języku polskim należy przekazywać do Zamawiającego w jednej z poniższych form:

a) drogą elektroniczną (podpisany skan, podpis elektroniczny) na adres: 

b) pisemnie (pocztą, kurierem lub osobiście) - w zamkniętej kopercie oznaczonej nazwą postępowania - do siedziby Zamawiającego na adres:

Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Bydgoszczy, 

ul. Cieplicka 7, 85-377 Bydgoszcz (sekretariat)

2. Oferta powinna być podpisana przez Wykonawcę zgodnie z zasadami reprezentacji określonymi w dokumencie rejestrowym Wykonawcy lub przez osobą upoważnioną do składania oświadczeń w jego imieniu.

      3. Oferty złożone po wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane.

18. Termin składania ofert      

Ofertę należy złożyć do dnia 19.08.2024 r. do godz. 10.00

 

19. Zamawiający zastrzega sobie prawo:

  1. odrzucenia oferty, która nie spełni określonych przez Zamawiającego wymagań,
  2. wezwania Wykonawcy do złożenia wyjaśnień w zakresie ceny, która będzie budziła wątpliwości Zamawiającego,
  3. wezwania Wykonawcy do złożenia wyjaśnień treści oferty zawierającej informacje budzące wątpliwości Zamawiającego,
  4. wezwania do złożenia ofert dodatkowych, w przypadku gdy zostaną złożone dwie lub więcej ofert o takiej samej cenie lub z takim samym bilansem ceny i pozostałych kryteriów oceny ofert,
  5. unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.

 

20. Wykluczeniu z niniejszego postępowania podlegają Wykonawcy, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tj., Dz.U. z 2023 r., poz. 1497)

 

21. W załączeniu do zapytania ofertowego przesyłamy.

  1. informacja RODO,
  2. formularz ofertowy,
  3. projektowane postanowienia umowy.

 


Powrót
Rejestr zmian
Podmiot publikujący: PIORIN
Osoba publikująca informację: Łukasz Czajka
Data publikacji ostatnio dodanej informacji: 07.08.2024 11:50
Data ostatniej aktualizacji informacji: 23.08.2024 19:23
Sprawdź historię zmian