Świadczenie usług pocztowych i kurierskich dla WIORiN we Wrocławiu

Zapytanie ofertowe na świadczenie usług pocztowych i kurierskich dla Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa we Wrocławiu i jego komórek organizacyjnych (WAD.2601.165.2023). Postępowanie prowadzone w trybie zapytania ofertowego z ogłoszeniem na zasadach określonych w „Regulaminie udzielania zamówień publicznych zwolnionych ze stosowania ustawy PZP” z dnia 11.01.2021 r.

  1. Zamawiający:
    Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa we Wrocławiu, ul. Piłsudskiego 15-17, 50-044 Wrocław,
    NIP: 897-16-70-405, REGON:932791158,
    WWW: ,
    telefon: 71 371 84 35.
  2. Opis przedmiotu zamówienia:
  1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie powszechnych usług pocztowych oraz świadczenie usług kurierskich w rozumieniu i zgodnie z ustawą z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 896 ze zm.) w obrocie krajowymi i zagranicznym dla Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa we Wrocławiu i jego komórek organizacyjnych w zakresie: przyjmowania i doręczania przesyłek listowych, paczek i przesyłek kurierskich oraz świadczenie usługi odbioru przesyłek od klienta (tzw. usługa poczty firmowej) trzy razy w tygodniu (dotyczy tylko siedziby głównej przy ul. Piłsudskiego 15-17 we Wrocławiu).
  2. Wykonawca będzie doręczał przesyłki krajowe zaliczane do powszechnych usług pocztowych z zachowaniem wskaźników terminowości doręczeń przesyłek w obrocie krajowym wskazanych w rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego (Dz. U. z 2013 r., poz. 545 ze zm.).
  3. Wykonawca musi posiadać placówki nadawczo-odbiorcze minimum po jednej w każdym mieście powiatowym na terenie kraju.
  4. Nadanie przesyłki listowej/paczki/przesyłki kurierskiej następować będzie w dniu ich odbioru przez Wykonawcę poprzez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w lokalizacjach komórek organizacyjnych Zamawiającego oraz placówkach nadawczych Wykonawcy w zależności od rodzaju przesyłki – zgodnie z postanowieniami zawartymi w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia.
  5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 1. Ilość przewidywanych usług pocztowych wskazana jest w formularzu oferty stanowiącym Załącznik nr 2. Ilości te są wielkościami orientacyjnymi, przyjętymi w celu porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty. Wykonawcy, z którym Zamawiający podpisze umowę nie przysługuje roszczenie z tytułu ilości nadanych przesyłek w poszczególnych kategoriach podanych w Załączniku nr 2.
  1. Termin realizacji zamówienia:

Umowa zawarta od 01.09.2023 r. do 31.08.2025 r. (24 miesiące).

  1. Termin składanie ofert: do 28.07.2023 r. do godz. 1400, termin związania ofertą -14 dni.
  2. Osoby do kontaktu z ramienia Zamawiającego: Anna Maciołek, tel. 71 3718435 wew. 39, kom. 508 568 489, Ewa Rozbrojová Zaremba, tel. 71 3718435 wew. 31, kom. 508 568 489.
  3. Sposób przygotowania i dostarczenia ofert:
  1. Oferta musi zawierać:
  1. Wypełniony i podpisany formularz oferty – Załącznik nr 2.
  2. Dokumenty potwierdzające, iż Wykonawca został wpisany do rejestru operatorów pocztowych.
  3. Wzór umowy wg projektu Wykonawcy.
  1. Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy dostarczyć w jednej z dopuszczalnych postaci:
  1. zeskanowanej oraz wysłanej na adres e-mail lub adres skrytki ePUAP Zamawiającego tj. /43a10stlv2/SkrytkaESP
  2. elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym oraz wysłanej na adres e-mail: wi-wroclaw@piorin.gov.pl lub adres skrytki ePUAP Zamawiającego tj. /43a10stlv2/SkrytkaESP
  3. w wersji pisemnej do siedziby Zamawiającego (sekretariat – półpiętro, pokój nr 2).
  1. Kryteria wyboru ofert: Cena brutto – 100% (minimalizacja).
  2. Istotne inne warunki zamówienia:
  1. Postępowanie prowadzone w trybie zapytania ofertowego z ogłoszeniem
    na zasadach określonych w „Regulaminie udzielania zamówień publicznych zwolnionych ze stosowania ustawy PZP” z dnia 11.01.2021 r.
    (pobierz regulamin w formacie PDF).
  2. Wykonawca przystępujący do postępowania związany jest wszelkimi informacjami, wyjaśnieniami, wymaganiami, zamieszczonymi na stronie internetowej przedmiotowego postępowania.
  3. Zamawiający podpisze z wybranym Wykonawcą umowę uwzględniającą wszystkie warunki określone w opisie przedmiotu zamówienia i złożonej ofercie oraz warunki realizacji umowy, a w szczególności: przedmiot i wielkość zamówienia, miejsce świadczenia usług, termin realizacji, zasady rozliczeń, płatności, obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego, sposób reklamacji, kary umowne, a także warunki ewentualnego rozwiązania umowy przed upływem terminu jej obowiązywania wg projektu, który zostanie dołączony do oferty.
  4. Załącznik nr 1 – szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i Załącznik nr 2 – formularz oferty stanowić będą integralną część umowy. W przypadku istnienia niejednoznaczności lub sprzeczności zapisów umowy (lub jej innych załączników) z zapisami Załącznika nr 1 i/lub Załącznika nr 2, strony zgodnie przyjmują wyższość zapisów tych dokumentów nad zapisami zawartymi w umowie.
  5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia wybranemu Wykonawcy zamówień dodatkowych lub uzupełniających w wysokości do 10% zamówienia podstawowego o ile podyktowane to będzie bieżącą potrzebą Zamawiającego i uzasadnione rachunkiem ekonomicznym.
  6. Na podstawie
  • art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022 r. poz. 835), zwanej dalej „ustawą sankcyjną” oraz
  • rozporządzenia Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3)), zwanego dalej „rozporządzeniem 765/2006” oraz
  • rozporządzenia Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w spra-wie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)), zwanego dalej „rozporządzeniem 269/2014”

z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:

  1. wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej;
  2. wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej;
  3. wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej.
  1. Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) zwanego dalej RODO informujemy, iż:
  • administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa we Wrocławiu, ul. Piłsudkiego 15-17, 50-044 Wrocław;
  • kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – p. Anna Maciołek, , tel. 71 371 84 35 wew. 31;
  • Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wykonania ciążących na Wojewódzkim Inspektoracie Ochrony Roślin i Nasiennictwa we Wrocławiu obowiązków prawnych wynikających z przepisów Kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 459 ze zm.) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO oraz obowiązków prawnych wynikających z przepisów Ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 217) i Ustawy – Ordynacja podatkowa z dnia 29 sierpnia 1997 r. (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1325) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
  • odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa (np. policja, prokuratura, jednostki nadzorujące i kontrolujące działalność WIORiN we Wrocławiu itp.);
  • Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji zadań wynikających z zawartej umowy oraz po zakończeniu umowy w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, przez czas zgodny z obowiązującymi przepisami (np. dotyczącymi archiwizacji dokumentów);
  • posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania (skorzystanie z prawa sprostowania nie może jednak skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie przedmiotowego postępowania, zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z przepisami prawa, ani naruszać integralności protokołu zamówienia publicznego oraz jego załączników), usunięcia lub ograniczenia przetwarzania;
  • ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego;
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania oraz nie będą przekazywane do państw trzecich;
  • podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych będzie skutkować odrzuceniem oferty złożonej w przedmiotowym postępowaniu lub odmową zawarcia umowy i realizacji zamówienia.
  1. Załączniki:
  1. Załącznik nr 1 – szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
  2. Załącznik nr 2 – formularz oferty.

Rodzaj dokumentu: Informacja o dodaniu

Data:
opublikował:
2023-07-19
Anna Maciołek 

Rodzaj dokumentu: Pytania i Odpowiedzi

W związku z pytaniami, które wpłynęły do siedziby Zamawiającego w dniu 27 sierpnia 2023 r., dotyczącym postępowania na świadczenie usług pocztowych i kurierskich dla Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa we Wrocławiu (WAD.2601.168.2021), WIORiN we Wrocławiu odpowiada: (w treści pytań zachowano pisownię oryginalną) Pytanie nr 1: „Zamawiający określa, iż za dzień zapłaty uznaje się dzień obciążenia rachunku Zamawiającego. Pragniemy zwrócić uwagę na fakt, że takie określenie momentu zapłaty nie pozwala Wykonawcy swobodnie dysponować środkami za wykonane usługi – co jest niezgodne z orzecznictwem sądów w tej sprawie oraz uniemożliwia Wykonawcy monitorowanie terminowości płatności za świadczone usługi oraz naliczanie ewentualnych odsetek za zwłokę. Termin zapłaty należności cywilnoprawnych reguluje art. 454 Kodeksu cywilnego, który regulując miejsce wykonania zobowiązania traktuje także o chwili spełnienia świadczenia, co nie budzi wątpliwości chociażby ze względu na orzecznictwo Sądu Najwyższego. W przypadku zobowiązań cywilnoprawnych zasadą jest, że zapłata dokonana jest dopiero z chwilą uznania rachunku bankowego wierzyciela, co gwarantuje m.in. prawidłowe monitorowanie rozliczania stron. Czy ze względu na to, że faktyczną możliwością dysponowania środkami jest data ich wpływu na rachunek Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza zmianę określenia dnia zapłaty według powszechnie stosowanej formy w obrocie gospodarczym: „Za dzień zapłaty strony przyjmują dzień wpływu środków na rachunek bankowy Wykonawcy”?” Odpowiedź: Tak. Zamawiający informuje, że we wszystkich dokumentach dotyczących przedmiotowego postępowania frazę „Za dzień zapłaty strony przyjmują dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego” zastępuje się frazą „Za dzień zapłaty strony przyjmują dzień wpływu środków na rachunek bankowy Wykonawcy”. Pytanie nr 2: „Wykonawca wnosi o szczegółowe odniesienie się do powyższej kwestii, gdyż Zamówienie w obecnej formie uniemożliwia złożenie oferty w postępowaniu oraz o przedłużenie terminu składania oferty do 03 sierpnia 2023 roku.”. Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na przedłużenie terminu składania ofert w przedmiotowym postępowaniu do dnia 3 sierpnia 2023 r. do godziny 14.00. Data:
opublikował:
2023-07-19
Anna Maciołek 
Data:
opublikował:
2023-07-28
Anna Maciołek 

Rodzaj dokumentu: Informacja o wyborze oferty

Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa we Wrocławiu informuje, iż w postępowaniu na świadczenie usług pocztowych i kurierskich dla Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa we Wrocławiu i jego komórek organizacyjnych (WAD.2601.165.2023) w dniu 3 sierpnia 2023 r. za najkorzystniejszą została uznana oferta firmy: Poczta Polska S.A., ul. Rodziny Hiszpańskich 8, 00-940 Warszawa za cenę 83565,27 zł brutto (słownie: osiemdziesiąt trzy tysiące pięćset sześćdziesiąt pięć złotych dwadzieścia siedem groszy). Jednocześnie informujemy, że w przedmiotowym postępowaniu: wpłynęła 1 oferta, nie odrzucono żadnej oferty. Więcej szczegółów w załączeniu. Data:
opublikował:
2023-07-28
Anna Maciołek 
Data:
opublikował:
2023-08-03
Anna Maciołek 

Powrót
Rejestr zmian
Podmiot publikujący: PIORIN
Osoba publikująca informację: Anna Maciołek
Data publikacji ostatnio dodanej informacji: 19.07.2023 13:07
Data ostatniej aktualizacji informacji: 03.08.2023 15:05
Sprawdź historię zmian