Dostawa gazu ziemnego wysokometanowego (E) dla Oddz. w Dzierżoniowie, Lwówku Śl., Oleśnicy, Strzelinie, Trzebnicy i Złotoryi
Zapytanie ofertowe na kompleksową dostawę gazu ziemnego wysokometanowego (E) dla Oddziałów w Dzierżoniowie, Lwówku Śląskim, Oleśnicy, Strzelinie, Trzebnicy i Złotoryi Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa we Wrocławiu (WAD.2601.40.2024). Postępowanie prowadzone w trybie zapytania ofertowego z ogłoszeniem na zasadach określonych w „Regulaminie udzielania zamówień publicznych zwolnionych ze stosowania ustawy PZP” z dnia 04.03.2024 r.
I. Zamawiający:
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa we Wrocławiu,
ul. Piłsudskiego 15-17, 50-044 Wrocław
NIP: 897 16 70 405, REGON 932791158
WWW:
telefon:71 371 84 35, fax: 71 371 84 32
II. Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego (E), o cieple spalania nie mniejszym niż 39 [MJ/m3] w warunkach normalnych, obejmująca sprzedaż paliwa gazowego oraz jego dystrybucję do sześciu obiektów WIORiN we Wrocławiu. Kod numeryczny Wspólnego Słownika Zamówień – CPV: 09123000-7 i 65210000-8. Zamawiający posiada zawartą umowę kompleksową dostarczania paliwa gazowego nr WAD.2601.42.2023 z dnia 28.08.2024 r. z UNIMOT ENERGIA I GAZ Sp. z o. o. na czas oznaczony do 31.10.2024 r.
Dane dotyczące punktów poboru gazu (nr PPG, dotychczasowe taryfy, OSD, oraz miesięczne zużycie w 2023 r.) przedstawiono w Załączniku nr 1.
III. Termin składania ofert (zmodyfikowany):
18.09.2024 r. do godz. 12:00, termin związania ofertą 14 dni.
IV. Termin realizacji zamówienia :
Kompleksowa dostawa paliwa gazowego do obiektów Zamawiającego będzie odbywać się od 01.11.2024 r. do 31.10.2025 r., lecz nie wcześniej niż po zawarciu wymaganych umów i skutecznym przeprowadzeniu procedury zmiany sprzedawcy (jeśli zajdzie taka konieczność).
V. Osoby do kontaktu z ramienia Zamawiającego:
Anna Maciołek, Ewa Rozbrojová Zaremba tel. 508 568 489,71 371 84 35, wew. 31.
VI. Wykaz dokumentów, oświadczeń i materiałów jakie muszą dostarczyć Oferenci:
- wypełniony i podpisany przez Wykonawcę Formularz oferty (Załącznik nr 1),
- aktualna Koncesja na obrót paliwami gazowymi (wydana przez Prezesa URE, zgodna z obowiązującymi przepisami Prawa energetycznego),
- aktualna Koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji gazu ziemnego (wydana przez Prezesa URE, zgodna z obowiązującymi przepisami Prawa energetycznego) jeśli wykonawca jest Operatorem Systemu Dystrybucyjnego,
- oświadczenie Wykonawcy, że posiada obowiązującą umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie usług dystrybucyjnych na obszarze, na którym znajduje się miejsce poboru gazu (region dolnośląski).
Dokumenty należy dostarczyć w jednej z dopuszczalnych postaci:
a)zeskanowanej oraz wysłanej na adres e-mail wi-wroclaw@piorin.gov.pl lub adres skrytki ePUAP Zamawiającego tj. /43a10stlv2/SkrytkaESP
b)elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym oraz wysłanej na adres e-mail wi-wroclaw@piorin.gov.pl lub adres skrytki ePUAP Zamawiającego tj. /43a10stlv2/SkrytkaESP
c)w wersji pisemnej do siedziby Zamawiającego (sekretariat – wysoki parter, p. nr 2).
VII. Kryterium wyboru ofert:
100 % cena brutto - minimalizacja
VIII. Inne istotne warunki zamówienia:
- Postępowanie jest prowadzone na zasadach określonych w „Regulaminie udzielania zamówień publicznych zwolnionych ze stosowania ustawy PZP” z dnia 04.03.2024 r. (pobierz regulamin w formacie PDF).
- Przewidywany, szacunkowy łączny pobór gazu przez okres trwania umowy (12 miesięcy) wynosi 135235 kWh, jednakże nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu gazu ziemnego w podanej ilości. Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie z tytułu nie pobrania przez Zamawiającego przewidywanej ilości gazu.
- Jakość dostarczanego paliwa gazowego powinna być zgodna z Polską Normą PN-C-04750, która określa ustalone standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech sprzedawanego gazu. Za jakość paliwa gazowego odpowiada Operator systemu Dystrybucyjnego, zasady świadczenia usług dystrybucji określone są w Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej, zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji energetyki.
- Zamawiający oświadcza, że jako organ administracji publicznej jest zwolniony od akcyzy za wyroby gazowe, a dostarczany gaz będzie wykorzystywany w 100% na cele opałowe.
- Zamawiający zobowiązuje się, do niezwłocznego zawarcia umowy kompleksowej z Wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana, a której integralnym załącznikami będą Załącznik nr 1 – Formularz oferty oraz Załącznik nr 2 (zawierający zestawienie adresów poszczególnych PPG, moce umowne, aktualny OSD, dotychczasowe taryfy, zużycie gazu w 2023 r. przez okres 12 miesięcy).
- Zamawiający dopuszcza zawarcie umowy drogą e-korespondencyjną (kwalifikowany podpis elektroniczny).
- Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
- Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
- Zamawiający wymaga aby ewentualna zmiana sprzedawcy gazu ziemnego przebiegała dla Zamawiającego bez zakłóceń w dostawie paliwa gazowego (obejmującej sprzedaż i dystrybucję ww. paliwa) oraz dodatkowych kosztów, dlatego wybrany Wykonawca zobowiązany będzie do dopełnienia w imieniu Zamawiającego wszelkich formalności związanych ze zmianą sprzedawcy paliwa gazowego, na podstawie umowy i odrębnie udzielonego pełnomocnictwa.
- Zamawiający preferuje otrzymywanie e-faktur (dopuszcza korzystanie z elektronicznego biura obsługi klienta, gdzie mógłby pobierać faktury lub otrzymywanie e-faktur na podany adres e-mail) o terminie płatności nie krótszym niż 14 dni od wystawienia dokumentu. Liczba okresów rozliczeniowych w roku umownym – 6 (odczyty co 2 miesiące gazowe).
- Wykonawca gwarantuje stałą wysokość opłaty handlowej (jeśli taka występuje).
- Ceny jednostkowe netto za paliwo gazowe (zł netto za 1 kWh) nie będą wyższe niż te, które zostaną ustalone na okres ważności umowy, jednakże Zamawiający dopuszcza zmianę ceny jednostkowej netto za paliwo gazowe, w przypadku zmiany cennika Wykonawcy, jednak nie częściej niż raz na 12 miesięcy (nie dotyczy zmian podatku akcyzowego oraz VAT).
- Ceny jednostkowe netto za opłatę dystrybucyjną stałą będą mogły podlegać zmianom tylko w przypadku zmiany stawek w taryfie dla usług dystrybucji paliw gazowych zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, do którego sieci przyłączony jest punkt poboru oraz grupy taryfowej, do której został on zakwalifikowany.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia wybranemu Wykonawcy zamówień dodatkowych, w wysokości 10% zamówienia podstawowego, bez konieczności przeprowadzenia kolejnego postepowania, o ile podyktowane to będzie bieżącą potrzebą Zamawiającego i uzasadnione rachunkiem ekonomicznym (np.: zwiększone zużycie gazu, dodatkowe nowe punkty poboru, realizacja dostaw po zakończeniu obowiązywania umowy w przypadku opóźnień proceduralnych związanych z przeprowadzeniem nowego postepowania).
- Na podstawie
- art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022 r. poz. 835), zwanej dalej „ustawą sankcyjną” oraz
- rozporządzenia Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3), zwanego dalej „rozporządzeniem 765/2006” oraz
- rozporządzenia Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4), zwanego dalej „rozporządzeniem 269/2014” z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:
- wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej;
- wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej;
- wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej.
- Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) zwanego dalej RODO informujemy, iż:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa we Wrocławiu, ul. Piłsudskiego 15-17,50-044 Wrocław;
- kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - , tel. 71 371 84 35 wew. 31;
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji przedmiotowego postępowania oraz w przypadku wybrania Pani/Pana oferty za najkorzystniejszą w celu zawarcia umowy, tj. obowiązków prawnych wynikających z przepisów Kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 459 ze zm.) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz obowiązków prawnych wynikających z przepisów Ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 217) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO);
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa;
- Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji zadań wynikających z zawartej umowy oraz po zakończeniu umowy w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, na czas zgodny z obowiązującymi przepisami (np. dotyczącymi archiwizacji dokumentów);
- posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania (skorzystanie z prawa sprostowania nie może jednak skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie przedmiotowego postępowania, zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z przepisami prawa, ani naruszać integralności protokołu zamówienia publicznego oraz jego załączników), usunięcia lub ograniczenia przetwarzania;
- ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego;
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania oraz nie będą przekazywane do państw trzecich;
- podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych będzie skutkować odrzuceniem oferty złożonej w przedmiotowym postępowaniu lub odmową zawarcia umowy i realizacji zamówienia.
Rodzaj dokumentu: Informacja o dodaniu
Data: opublikował: |
2024-09-12 Anna Maciołek |
Rodzaj dokumentu: SIWZ
Data: opublikował: |
2024-09-05 Anna Maciołek |
|
Data: opublikował: |
2024-09-12 Anna Maciołek |
|
Data: opublikował: |
2024-09-12 Anna Maciołek |
Rodzaj dokumentu: Pytania i Odpowiedzi
Informujemy że w dniu 09.09.2024 r. wpłynęło zapytanie dotyczące przedmiotowego postępowania. Treść zapytania oraz odpowiedź z 10.09.2024 r. w załączeniu. Informujemy że w dniu 12.09.2024 r. wpłynęły pytania dotyczące przedmiotowego postępowania. Treść pytań oraz odpowiedź z 12.09.2024 r. w załączeniu. Informujemy że w dniu 16.09.2024 r. wpłynęły pytania dotyczące przedmiotowego postępowania. Treść pytań oraz odpowiedź z 17.09.2024 r. w załączeniu. |
Data: opublikował: |
2024-09-12 Anna Maciołek |
Data: opublikował: |
2024-09-10 Anna Maciołek |
|
Data: opublikował: |
2024-09-12 Anna Maciołek |
|
Data: opublikował: |
2024-09-17 Anna Maciołek |
Rodzaj dokumentu: Informacja o wyborze oferty
WIORiN informuje, iż w postępowaniu na kompleksową dostawę gazu ziemnego wysokometanowego (E) dla Oddziałów w Dzierżoniowie, Lwówku Śląskim, Oleśnicy, Strzelinie, Trzebnicy i Złotoryi Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa we Wrocławiu (WAD.2601.40.2024) w dniu 19 września 2024 r. za najkorzystniejszą została uznana oferta firmy: PGNiG Obrót Detaliczny sp. z o.o., ul. Jana Kazimierza 3, 01-248 Warszawa za cenę 45071,94 zł brutto (słownie: czterdzieści pięć tysięcy siedemdziesiąt jeden złotych 94/100). Jednocześnie informujemy, że w przedmiotowym postępowaniu: wpłynęły 2 oferty: PGNiG Obrót Detaliczny sp. z o.o., ul. Jana Kazimierza 3, 01-248 Warszawa za cenę 45071,94 zł brutto (słownie: czterdzieści pięć tysięcy siedemdziesiąt jeden złotych 94/100), ilość przyznanych punktów: 100 oraz UNIMOT Energia i Gaz Sp. z o.o., ul. Aleje Jerozolimskie 142B, 02-305 Warszawa za cenę 46831,60 zł brutto (słownie: czterdzieści sześć tysięcy osiemset trzydzieści jeden złotych 60/100), ilość przyznanych punktów: 96,24. Nie odrzucono żadnej oferty.Więcej informacji w załączneniu. |
Data: opublikował: |
2024-09-17 Anna Maciołek |
Data: opublikował: |
2024-09-19 Mariusz Łuczyk |
Powrót