Starszy inspektor ds. nasiennictwa w Oddziale Głubczyce nr 133228 z 02.02.2024
nr 133228 z 02-02-2024
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Opolu
Opolski Wojewódzki Inspektor Ochrony Roślin i Nasiennictwa poszukuje kandydatów na stanowisko:
Starszy inspektor ds. nasiennictwa w Oddziale Głubczyce
Wymiar etatu: 1 etat
Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Opolu
45-853 Opole, ul. Wrocławska 172
Miejsce wykonywania pracy:
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Opolu, Oddział Głubczyce, ul. Chrobrego 5a, 45-100 Głubczyce, rejon działania to teren województwa opolskiego, w szczególności gminy: Baborów, Branice, Głubczyce, Kietrz, Bierawa, Cisek, Kędzierzyn-Koźle, Pawłowiczki, Reńska Wieś, Polska Cerekiew.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Kontrola przestrzegania zasad i obowiązujących wymagań w zakresie wytwarzania, oceny przechowywania, obrotu materiałem siewnym, w tym modyfikowanym genetycznie, materiałem szkółkarskim, w tym CAC, materiałem rozmnożeniowym i nasadzeniowym roślin warzywnych i ozdobnych oraz sadzonkami winorośli.
- Przyjmowanie wniosków oraz dokonywanie oceny polowej plantacji nasiennych i oceny cech zewnętrznych sadzeniaków ziemniaka.
- Pobieranie prób do badań z materiału siewnego przygotowanego i będącego w obrocie.
- Pobieranie prób do oceny tożsamości i czystości odmianowej materiału siewnego.
- Prowadzenie ewidencji przedsiębiorców i rolników dokonujących obrotu materiałem siewnym oraz dostawców zajmujących się materiałem szkółkarskim, materiałem rozmnożeniowym i nasadzeniowym roślin warzywnych i ozdobnych.
- Przeprowadzanie kontroli przedsiębiorców w zakresie składanych informacji o obrocie materiałem siewnym.
- Przeprowadzanie kontroli upraw na obecność GMO.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracyniezbędne
- wykształcenie: średnie,
- znajomość przepisów ustawy o Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa,
- znajomość przepisów z zakresu ochrony roślin, nasiennictwa, GMO,
- znajomość zagadnień z zakresu obrotem materiałem siewnym,
- znajomość KPA,
- znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej,
- znajomość przepisów dotyczących instrukcji kancelaryjnej,
- prawo jazdy kategorii B,
- umiejętność obsługi komputera,
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów,
- umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych,
- nieposzlakowana opinia,
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później; osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r,
- posiadanie obywatelstwa polskiego,
- korzystanie z pełni praw publicznych,
- nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
wymagania dodatkowe:
- wykształcenie: wyższe, preferowane o profilu rolniczym, ogrodniczym lub pokrewnym,
- samodzielność,
- terminowość,
- rzetelność.
co oferujemy:
- Indywidualny rozkład czasu pracy - możliwość rozpoczynania pracy w innych – stałych – godzinach niż standardowy czas pracy,
- możliwość częściowego wykonywania pracy poza siedzibą urzędu, po wcześniejszym uzgodnieniu z przełożonym (bez stałego, ciągłego charakteru),
- możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy, po uzgodnieniu z przełożonym możliwość skrócenia czasu pracy połączona z obowiązkiem „odpracowania” czasu wolnego,
- pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu,
- miejsce parkingowe na terenie urzędu,
- dostosowanie planów urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów wakacji, ferii, przerw świątecznych,
- dofinansowanie do wypoczynku pracowników,
- dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego, w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
- nagrody jubileuszowe,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne,
- dofinansowanie do zakupu okularów korygujących wzrok lub szkieł kontaktowych do pracy przy komputerze,
- możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
- możliwość skorzystania z niskooprocentowanej pożyczki,
- możliwość przystąpienia do grupowego ubezpieczenia na życie,
- biuro umiejscowione w centrum miasta, z dogodnym dojazdem komunikacją publiczną,
- stabilne zatrudnienie w jednostce administracji państwowej z wieloletnia tradycją,
- zatrudnienie w korpusie służby cywilnej na podstawie umowy o pracę bez okresu próbnego), pierwsza umowa – zawarta na okres 12 miesięcy,
- szkolenia i rozwój osobisty, możliwość uczestnictwa w ciekawych projektach i zespołach.
dostępność:
- Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
- Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
- Jako osoba ze szczególnymi potrzebami może Pani/Pan je zgłosić na etapie składania dokumentów.
- Umożliwiamy osobom ze szczególnymi potrzebami korzystanie z własnych urządzeń i rozwiązań wspomagających pracę (np. pomoc asystenta lub trenera pracy).
- Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np. większa czcionka w materiałach drukowanych).
- Jako osoba z niepełnosprawnością może Pani/Pan skorzystać z pierwszeństwa
w zatrudnieniu – należy złożyć wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi poniżej 6%.
warunki pracy:warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- praca w siedzibie WIORiN Opole Oddział Głubczyce, a rejon działania to teren województwa opolskiego, w szczególności gminy: Baborów, Branice, Głubczyce, Kietrz, Bierawa, Cisek, Kędzierzyn-Koźle, Pawłowiczki, Reńska Wieś, Polska Cerekiew
- wyjazdy na czynności kontrolne, niekorzystne warunki atmosferyczne, kontakt ze środkami ochrony roślin, nawozami, środkami wspomagającymi uprawę roślin, produktami pofermentacyjnymi i produktami nawozowymi,
- występuje wysiłek fizyczny, w tym dźwiganie (przemieszczanie ciężarów zgodnie z normą - pobieranie, przenoszenie prób, przemieszczenie się po polach uprawnych),
- stres związany z obsługą klienta zewnętrznego,
- zagrożenie korupcją,
- zagrożenie naciskami grup przestępczych,
- praca umysłowa wykonywana w pozycji siedzącej,
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
- praca z wykorzystaniem komputera i urządzeń biurowych,
- gotowość do krajowych i zagranicznych wyjazdów szkoleniowych,
- praca na wysokości do 3 metrów,
- prowadzenie samochodu służbowego kat. B.
miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Biuro znajduje się w centrum miasta, z dogodnym dojazdem komunikacją publiczną. Budynek Inspektoratu Oddział Głubczyce obejmuje piętrowy budynek. Biuro usytuowane jest na pierwszym piętrze. Poruszanie się po budynku może stanowić barierę dla osób mających trudności z poruszaniem się po schodach (brak windy). Przemieszczanie się w terenie osobowym samochodem służbowym.
dodatkowe informacje:
- Jeśli zostanie Pani/Pan zakwalifikowana/y do kolejnego etapu, powiadomimy Panią/Pana o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podała Pani/Pan adresu
e-mail). - Oświadczenia prosimy podpisać odręcznie i wstawić datę ich sporządzenia.
- Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu będzie można je odebrać w urzędzie (ale nie odeślemy ich).
- Nie rozpatrzymy oferty, którą nadała Pani/Pan po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
- Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- Do dokumentów sporządzonych w języku obcym prosimy dołączyć kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
- Prosimy nie przesyłać wszystkich dokumentów, które Pani/Pan uzna, że mogą pomóc w naborze. Prosimy o przesłanie tylko tych, których wymagamy lub zalecamy.
- Prosimy zwrócić uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – o rzetelną ocenę, czy odpowiada Pani/Panu taka praca.
- Złożone przez Panią/Pana dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
- W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres e-mail lub nr telefonu.
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel.77/4744619 wew. 37.
dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- życiorys/CV i list motywacyjny,
- kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia,
- oświadczenie o posiadaniu prawa jazdy kat. B,
- oświadczenia o spełnieniu pozostałych wymagań niezbędnych,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
- kopie dokumentów potwierdzającego niepełnosprawność-w przypadku kandydatów/kandydatek, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów/kandydatek,
- kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia,
- oświadczenia o spełnieniu pozostałych wymagań dodatkowych,
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru,
termin składania dokumentów:
do 12 lutego 2024 r. (decyduje data stempla pocztowego lub osobistego dostarczenia oferty do urzędu)
miejsce składania dokumentów:
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa
ul. Wrocławska 172
45-835 Opole
Dokumenty aplikacyjne należy złożyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem „ogłoszenie nr 133228.”.
przetwarzanie danych osobowych:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Opolski Wojewódzki Inspektor Ochrony Roślin i Nasiennictwa, z siedzibą w Opolu, przy ul. Wrocławskiej 172, 45-835 Opole.
Kontakt do Inspektora Ochrona Danych:
Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 221 Kodeksu pracy oraz art. 26 i nast. ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji procesu rekrutacji, na podstawie Pani/Pana dobrowolnej zgody.
Posiada Pani/Pan prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na jej podstawie przed cofnięciem zgody.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane aż do ewentualnego wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji, nie dłużej jednak niż przez okres 3 miesięcy od zakończenia rekrutacji, w której Pani/Pan bierze udział.
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
Posiada Pani/Pan prawo żądania od administratora dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania tych danych, a także prawo do przeniesienia danych i prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Pani/Pana dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
Oferty osób odrzuconych zostaną komisyjnie zniszczone po upływie 3 miesięcy od daty objęcia stanowiska przez wybranego kandydata/kandydatkę. W terminie 14 dni od zakończenia naboru, na pisemny wniosek kandydata, dokumenty mogą zostać zwrócone za osobistym pokwitowaniem odbioru.
Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inna cechę prawnie chronioną.