11 Maja 2024

Ogłoszenie - inspektor ORIN - Brzeg - nr 137545 z 11.05.2024

Ogłoszenie - inspektor ORIN - Brzeg - nr 137545 z 11.05.2024

Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Opolu

Opolski Wojewódzki Inspektor Ochrony Roślin i Nasiennictwa  poszukuje kandydatów na stanowisko:

Inspektor ds. ochrony roślin i nawozów w Oddziale Brzeg

Wymiar etatu: 1 etat

Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Opolu

45-853 Opole, ul. Wrocławska 172

Miejsce wykonywania pracy:

Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Opolu, Oddział Brzeg, ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg,  rejon działania to teren województwa opolskiego, w szczególności gminy: Brzeg, Grodków, Lewin Brzeski, Lubsza, Olszanka, Skarbimierz.

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  1. Kontrola wprowadzania do obrotu nawozów, środków wspomagających uprawę roślin, produktów pofermentacyjnych, nawozów oznaczonych znakiem „NAWÓZ WE” oraz produktów nawozowych UE.
  2. Kontrola produkcji, składowania, przemieszczania, wprowadzania do obrotu lub konfekcjonowania środków ochrony roślin.
  3. Kontrola stosowania środków ochrony roślin.
  4. Pobieranie do badań próbek: nawozów, środków wspomagających uprawę roślin, produktów pofermentacyjnych, nawozów oznaczonych znakiem „NAWÓZ WE”, produktów nawozowych UE, środków ochrony roślin, płodów rolnych.
  5. Kontrola podmiotów/przedsiębiorców prowadzących badania potwierdzające sprawność techniczną sprzętu do stosowania środków ochrony roślin.
  6. Kontrola podmiotów/przedsiębiorców prowadzących szkolenia w zakresie środków ochrony roślin.
  7. Prowadzenie monitoringu zużycia środków ochrony roślin.
  8. Kontrola jednostek prowadzących badania skuteczności działania środków ochrony roślin.
  9. Wprowadzanie danych i obsługa Zintegrowanego Systemu Informatycznego w Ochronie Roślin i Nasiennictwie oraz systemu „Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją – EZD RP”.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

niezbędne

  • wykształcenie: średnie,
  • znajomość przepisów ustawy o Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa,
  • znajomość przepisów z zakresu ochrony roślin, środków ochrony roślin i nawozów,
  • znajomość KPA,
  • znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej,
  • znajomość przepisów dotyczących instrukcji kancelaryjnej,
  • prawo jazdy kategorii B,
  • umiejętność obsługi komputera,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów,
  • umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych,
  • nieposzlakowana opinia,
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później; osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r,
  • posiadanie obywatelstwa polskiego,
  • korzystanie z pełni praw publicznych,
  • nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,

wymagania dodatkowe:

  • wykształcenie: wyższe, preferowane o profilu rolniczym, ogrodniczym lub pokrewnym,
  • samodzielność,
  • terminowość,
  • rzetelność.

co oferujemy:

  • Indywidualny rozkład czasu pracy - możliwość rozpoczynania pracy w innych – stałych – godzinach niż standardowy czas pracy,
  • możliwość częściowego wykonywania pracy poza siedzibą urzędu, po wcześniejszym uzgodnieniu z przełożonym (bez stałego, ciągłego charakteru),
  • możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy, po uzgodnieniu z przełożonym możliwość skrócenia czasu pracy połączona z obowiązkiem „odpracowania” czasu wolnego,
  • pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu,
  • dostosowanie planów urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów wakacji, ferii, przerw świątecznych,
  • dofinansowanie do wypoczynku pracowników,
  • dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego, w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
  • nagrody jubileuszowe,
  • dodatkowe wynagrodzenie roczne,
  • dofinansowanie do zakupu okularów korygujących wzrok lub szkieł kontaktowych do pracy przy komputerze,
  • możliwość korzystania z Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
  • możliwość skorzystania z niskooprocentowanej pożyczki,
  • możliwość przystąpienia do grupowego ubezpieczenia na życie,
  • biuro umiejscowione w centrum miasta, z dogodnym dojazdem komunikacją publiczną,
  • stabilne zatrudnienie  w jednostce administracji państwowej z wieloletnia tradycją,
  • zatrudnienie w korpusie służby cywilnej na podstawie umowy o pracę bez okresu próbnego, pierwsza umowa – zawarta na okres 12 miesięcy,
  • szkolenia i rozwój osobisty, możliwość uczestnictwa w ciekawych projektach i zespołach.

dostępność:

  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami może Pani/Pan je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Umożliwiamy osobom ze szczególnymi potrzebami korzystanie z własnych urządzeń i rozwiązań wspomagających pracę (np. pomoc asystenta lub trenera pracy).
  • Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np. większa czcionka w materiałach drukowanych).
  • Jako osoba z niepełnosprawnością może Pani/Pan skorzystać z pierwszeństwa
    w zatrudnieniu – należy złożyć wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi poniżej 6%.

warunki pracy:warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • praca w siedzibie WIORiN Opole Oddział Brzeg, a rejon działania to teren województwa opolskiego, w szczególności gminy: Brzeg, Grodków, Lewin Brzeski, Lubsza, Olszanka, Skarbimierz,
  • wyjazdy na czynności kontrolne, niekorzystne warunki atmosferyczne, kontakt ze środkami ochrony roślin, nawozami, środkami wspomagającymi uprawę roślin, produktami pofermentacyjnymi i produktami nawozowymi,
  • występuje wysiłek fizyczny, w tym dźwiganie (przemieszczanie ciężarów zgodnie z normą - pobieranie, przenoszenie prób, przemieszczenie się po polach uprawnych),
  • stres związany z obsługą klienta zewnętrznego,
  • zagrożenie korupcją,
  • zagrożenie naciskami grup przestępczych,
  • praca umysłowa wykonywana w pozycji siedzącej,
  • praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
  • praca z wykorzystaniem komputera i urządzeń biurowych,
  • gotowość do krajowych i zagranicznych wyjazdów szkoleniowych,
  • praca na wysokości do 3 metrów,
  • prowadzenie samochodu służbowego kat. B.

miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

Biuro znajduje się w centrum miasta, z dogodnym dojazdem komunikacją publiczną. Usytuowane jest na parterze innego budynku użyteczności publicznej – Urzędu Miasta w Brzegu.  Poruszanie się po budynku może stanowić barierę dla osób mających trudności z poruszaniem się po schodach (brak windy). Przemieszczanie się w terenie osobowym samochodem służbowym.  

dodatkowe informacje:

  • Jeśli zostanie Pani/Pan zakwalifikowana/y do kolejnego etapu, powiadomimy Panią/Pana o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podała Pani/Pan adresu
    e-mail).
  • Oświadczenia prosimy podpisać odręcznie i wstawić datę ich sporządzenia.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu będzie można je odebrać w urzędzie (ale nie odeślemy ich).
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą nadała Pani/Pan po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym prosimy dołączyć kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
  • Prosimy nie przesyłać wszystkich dokumentów, które Pani/Pan uzna, że mogą pomóc w naborze. Prosimy o przesłanie tylko tych, których wymagamy lub zalecamy.
  • Prosimy zwrócić uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – o rzetelną ocenę, czy odpowiada Pani/Panu taka praca.
  • Złożone przez Panią/Pana dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
  • W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres e-mail lub nr telefonu.
  • Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel.77/4744619 wew. 37.

dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • życiorys/CV i list motywacyjny,
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia,
  • oświadczenie o posiadaniu prawa jazdy kat. B,
  • oświadczenia o spełnieniu pozostałych wymagań niezbędnych,
  • oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  • oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.

dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

  • kopie dokumentów potwierdzającego niepełnosprawność-w przypadku kandydatów/kandydatek, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów/kandydatek,
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia,
  • oświadczenia o spełnieniu pozostałych wymagań dodatkowych,
  • oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru,

termin składania dokumentów:

do 21 maja 2024 r. (decyduje data stempla pocztowego lub osobistego dostarczenia oferty do urzędu)

miejsce składania dokumentów:

Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa

ul. Wrocławska 172

45-835 Opole

Dokumenty aplikacyjne należy złożyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem „ogłoszenie nr 137545”.

przetwarzanie danych osobowych:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest  Opolski Wojewódzki Inspektor Ochrony Roślin i Nasiennictwa,  z siedzibą w Opolu, przy ul. Wrocławskiej 172, 45-835 Opole.

Kontakt do Inspektora Ochrona Danych:

Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 221 Kodeksu pracy oraz art. 26 i nast. ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji procesu rekrutacji, na podstawie Pani/Pana dobrowolnej zgody.

Posiada Pani/Pan prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na jej podstawie przed cofnięciem zgody.

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane aż do ewentualnego wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji, nie dłużej jednak niż przez okres 3 miesięcy od zakończenia rekrutacji, w której Pani/Pan bierze udział.

Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.

Posiada Pani/Pan prawo żądania od administratora dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania tych danych, a także prawo do przeniesienia danych i prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Pani/Pana dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Oferty osób odrzuconych zostaną komisyjnie zniszczone po upływie 3 miesięcy od daty objęcia stanowiska przez wybranego kandydata/kandydatkę. W terminie 14 dni od zakończenia naboru, na pisemny wniosek kandydata, dokumenty mogą zostać zwrócone za osobistym pokwitowaniem odbioru.

Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inna cechę prawnie chronioną.


powrót