Sposób i tryb załatwiania spraw
W rozumieniu Kodeksu postępowania administracyjnego, w sprawach należących do zakresu zadań i kompetencji Inspekcji, organem właściwym jest wojewódzki inspektor i jako organ wyższego stopnia - Główny Inspektor.
W związku z powyższym Główny Inspektor rozpatruje odwołania od decyzji administracyjnych wojewódzkich inspektorów. Komórki organizacyjne Głównego Inspektoratu, wg swojej właściwości i kompetencji przygotowują materiały, analizy i opinie umożliwiające Głównemu Inspektorowi podjęcie właściwych i zgodnych z prawem decyzji.
Stan przyjmowanych spraw
W trakcie przygotowania
Skargi i wnioski
Skargi, wnioski oraz listy można składać osobiście w Głównym Inspektoracie w dni powszednie w godzinach 8:00-16:00. Zgodnie z § 8. ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. Nr 5, poz. 46) skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Korespondencję drogą elektroniczną można przesyłać za pośrednictwem:
- elektronicznej skrzynki podawczej na platformie e-PUAP (www.epuap.gov.pl )
Elektroniczna Skrzynka Podawcza Głównego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa (umożliwia przyjmowanie i obsługę (np. urzędowe poświadczenie odbioru) dokumentów elektronicznych podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
- lub na adres e-mail: (w przypadku przesyłania korespondencji bezpośrednio na adres e-mail, nie ma możliwości otrzymania urzędowego poświadczenia obioru). Prosimy o nie przysyłanie żadnych pism na imienne adresy email pracowników urzędu.