Stan i sposób załatwiania spraw
Stan przyjmowania spraw, kolejność ich załatwiania lub rozstrzygania
Wniosek o załatwienie sprawy można złożyć do sekretariatu Wojewódzkiego Inspektoratu, siedziby Delegatury lub Oddziału. Po zadekretowaniu przekazywany jest on do właściwego działu merytorycznego. W Inspektoracie sprawy załatwiane są bez zbędnej zwłoki, według kolejności zgłoszeń.
Decyzje zezwalające lub upoważnienia wydaje Wojewódzki Inspektor i Kierownicy Delegatur
1. Niezwłocznie są załatwiane sprawy, które można rozpatrzyć
a. w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łączne z żądaniem wszczęcia lub postępowania
b. w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane, albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych , którymi rozporządza ten organ
Warunkiem niezwłocznego załatwienia sprawy jest przedstawienie przez zainteresowanego odpowiednich dokumentów. Jeżeli brak takich dokumentów Inspektorat wzywa di ich uzupełnienia w terminie 7 dni, a w przeciwnym razie pozostawia sprawę bez rozpatrzenia. O każdym przypadku nie załatwienia sprawy w terminie Inspektorat zawiadamia strony biorące udział w postępowaniu podając przyczyny zwłoki (w tym również w przypadku zwłoki w załatwieniu sprawy z przyczyn niezależnych od Inspektoratu i wskazuje nowy termin załatwienia sprawy).
2. Nie później niż w ciągu miesiąca od dnia wszczęcia postępowania powinna być załatwiona sprawa wymagająca przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego
3. Nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania jest załatwiona sprawa szczególnie skomplikowana (np. pod względem faktycznym, w związku z czym zachodzi potrzeba przeprowadzenia znacznej liczby dowodów m. in. poza siedzibą Inspektoratu)