Logo Państwowa Inspekcja Ochrony Roślin i Nasiennictwa Państwowa Inspekcja Ochrony Roślin i Nasiennictwa

Zasady przetwarzania danych osobowych

Zasady przetwarzania danych osobowych

Państwa dane osobowe przetwarzamy  zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych; Dz.U.UE.L.2016.119.1; dalej RODO)

 

Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych jest Główny Inspektor Ochrony Roślin i Nasiennictwa z siedzibą w Warszawie (00-828), Al. Jana Pawła II nr 11 (dalej Administrator).

We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem mogą Państwo kontaktować się elektronicznie z Inspektorem Ochrony Danych poprzez adres e-mail: lub listownie na ww. adres siedziby.

 

Zakres przetwarzanych danych osobowych

Dane przetwarzane na Państwa temat to dane kontaktowe i związane z Państwa funkcją lub relacją z podmiotem, w imieniu którego Państwo występują. Administrator pozyskał te dane bezpośrednio od Państwa lub otrzymał je od tego podmiotu.

 

Cel i podstawa prawna przetwarzania

  1. Dane osobowe są przetwarzane w następujących celach:
    1. nawiązania i realizacji współpracy z podmiotem, w imieniu którego Państwo występują, jak również obsługi i realizacji podejmowanych przez Państwa czynności,
    2. prowadzenia dokumentacji rachunkowej dotyczącej współpracy z podmiotem, w imieniu którego Państwo występują,
    3. prowadzenia czynności składających się na usprawnienie i koordynację pracy Administratora, w tym prowadzenie wewnętrznych rejestrów (np. ewidencjonowanie korespondencji),
    4. ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.
  2. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
    1. wypełnienie obowiązku prawnego spoczywającego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), polegającego m.in. na prowadzeniu rachunkowości Administratora,
    2. w przypadku realizacji współpracy z podmiotem w imieniu, którego Państwo występują w ramach czynności realizowanych w interesie publicznym  lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi podstawa prawną  jest art. 6 ust. 1 lit. e RODO,
    3. w przypadku realizacji współpracy z podmiotem w imieniu, którego Państwo występują w ramach innych czynności niż realizowanych w interesie publicznym podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes Administratora, tj. art. 6 ust. 1 lit. f RODO, polegający na:
      • zapewnieniu informacji i kontaktów niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej, w tym nawiązania i realizacji współpracy z podmiotem, w imieniu którego Państwo występują, oraz obsługi i realizacji podejmowanych przez Państwa czynności, koordynacji i usprawnieniu organizacji pracy poprzez obsługę biura Administratora, ustaleniu, dochodzeniu i obronie przed roszczeniami.
  3. Podanie danych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie będzie skutkowało brakiem możliwości nawiązania i realizacji współpracy z podmiotem, w imieniu którego Państwo występują.

 

Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcami Państwa danych osobowych jest upoważniony personel Administratora, podwykonawcy Administratora, poczta, kurierzy, oraz inne podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora (w szczególności firmy świadczące usługi IT i wsparcia technicznego, współpracujące kancelarie prawne i podatkowe i inne podmioty wykonujące usługi na rzecz Administratora), które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Podmioty te będą miały dostęp do Państwa danych tylko i wyłącznie w celu realizacji swoich zadań i w zakresie do tego niezbędnym.

Dostęp do Państwa danych mogą mieć również uprawnione do tego organy państwowe, w szczególności urzędy skarbowe.

 

Okres przechowywania danych osobowych

Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji i rozliczenia współpracy, a także do upływu okresów wynikających z odpowiednich przepisów prawa, tj. do upływu okresu przedawnienia zobowiązań podatkowych związanych z dokumentacją rachunkową, co może być w stosownych wypadkach przedłużone o okres przedawnienia roszczeń cywilnoprawnych.

 

Przysługujące Państwu prawa

Przysługuje Państwu prawo do:

  • żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych, w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora lub niezbędność ich przewarzania w interesie publicznym  lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi  – prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych z przyczyn związanych z Państwa  szczególną sytuacją,
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

W sprawie realizacji przysługujących Państwu praw prosimy o kontakt na adres e-mail.

 

Wykorzystanie danych osobowych do podejmowania zautomatyzowanych decyzji, w tym profilowania

Państwa dane osobowe nie będą wykorzystywane do podejmowania zautomatyzowanych decyzji, w tym profilowania.

Zgłoś błąd