27 Stycznia 2017

Komunikat dla dostawców materiału szkółkarskiego Drukuj

Ustawa z dnia 16 grudnia 2016 r. o zmianie ustawy o nasiennictwie oraz ustawy o ochronie roślin (Dz. U z 2016 r., poz. 2246) nakłada na dostawców obowiązek wskazania głównych rodzajów lub gatunków uprawnych materiału szkółkarskiego objętych ich działalnością.

 

Jeśli jesteś dostawcą materiału szkółkarskiego, masz obowiązek uzupełnić (zaktualizować) informacje podane w zgłoszeniu o zamiarze prowadzenia obrotu materiałem siewnym. Aby Twój wpis do ewidencji zachował ważność, aktualizacji musisz dokonać do dnia 31 grudnia 2017 r.

 

Powyższe dotyczy zarówno dostawców – producentów materiału szkółkarskiego, jak i dostawców prowadzących wyłącznie sprzedaż (sklepy). Należy wypełnić druk „Zgłoszenia zmiany danych w ewidencji” dostępny w zakładce „Formularze” i złożyć go do właściwego terytorialnie Oddziału WIORiN.

 

Po uzupełnieniu (aktualizacji) danych wpisanych do ewidencji, wojewódzki inspektor ochrony roślin i nasiennictwa wyda zaświadczenie o zmianie wpisu.

 

Ponadto, dostawcy wytwarzający materiał szkółkarski kategorii elitarny i kategorii kwalifikowany, którzy będą samodzielnie dokonywać pobierania prób, oceny cech zewnętrznych, oceny tożsamości i czystości odmianowej produkowanego przez siebie materiału tych kategorii oraz pobierania prób gleby i podłoża, w których ten materiał jest wytwarzany, muszą złożyć stosowne oświadczenie w terminie do dnia 31 grudnia 2017 r. Zainteresowani dostawcy mogą pobrać druk oświadczenia w zakładce "Formularze".

 

Szczegółowe informacje na temat ewidencji dostawców można przeczytać w zakładce „Załatwianie spraw” – „Instrukcje postępowania”.

 


lista aktualności